گرگ‌های گرسنه ۱۳۵ رأس گوسفند را در زیرکوه دریدند

سرهنگ کاظم صادقی در تشریح این خبر اظهار داشت: شب گذشته در پی تماس تلفنی یکی از اهالی روستای گزخت از توابع شهرستان زیرکوه،با مرکز فوریتهای پلیسی 110 مبنی بر حمله گرگ‌ها به گله گوسفندان در این روستا بلافاصله مأموران انتظامی به محل حادثه اعزام و به منظور پیشگیری از مخاطرات بعدی و حفظ جان شهروندان اقدامات امنیتی و انتظامی را در دستور کار خود قرار دادند.

وی در ادامه با بیان اینکه این حادثه در اطراف روستای گزخت و ارتفاعات مجاور آن اتفاق افتاد گفت: صاحب گله تلاش فراوانی جهت نجات گوسفندان از چنگال گرگ‌های گرسنه انجام داده ولی به علت تعداد زیاد گرگ‌ها و تنها بودن نتوانسته کاری از پیش ببرد.

جانشین انتظامی شهرستان زیرکوه افزود:در این حادثه  135رأس گوسفند در نتیجه حمله گرگ‌ها تلف شدند.

صادقی به دامداران منطقه هشدار داد: با توجه به نزدیکی شروع زمستان و کاهش دما ضمن نگهداری احشام در مکان‌های حفاظت شده و استاندارد از نگهبان توانمند برای حفاظت از گله در برابر سارقان احتمالی و حیوانات وحشی استفاده کنند.

نظارت مستمر دامپزشکی سربیشه بر حیات وحش

دامپزشکی سربیشه بر مناطق حفاظت شده سربیشه نظارت مستمر دارد.

به گزارش روابط عمومی شبکه دامپزشکی شهرستان سربیشه، سیدحمید محمدی با اشاره به این مطلب گفت: دامپزشکی سربیشه ماهیانه از حیات وحش این شهرستان بازدید و موارد مشکوک را بررسی و معاینه می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت سربیشه از دیگر اقدامات دامپزشکی در این حوزه به بازدید مشترک با اداره حفاظت محیط زیست ازمنطقه، کالبدگشایی از دامهای تلف شده، نمونه‌برداری از لاشه‌های تلف شده و ارسال به آزمایشگاه اداره کل در صورت وقوع بیماری، معاینات بالینی از دام‌های بیمار و بازدید از روستاها و گله‌های اطراف و بررسی آنها از نظر وجود بیماری اشاره کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اهمیت منطقه، به لحاظ زیست گونه‌های مختلف جانوری و منحصربه‌ فرد بودن آن دراستان، همچنین همجواری منطقه با روستاهای اطراف که از لحاظ جمعیت دام سبک دارای جمعیت زیادی هستند، شبکه دامپزشکی سربیشه از مناطق حافظت شده بصورت مستمر بازدید می‌کند.

محمدی گفت: خوشبختانه طی بازدیدهایی که صورت گرفته موردی از بیماری، از جمله بیماری تب برفکی و p.p.r  در گله‌های موجود مشاهده نشده است.

برخورد قاطع با عرضه کنندگان مرغ زنده درشهرستان درمیان

کارشناسان اداره دامپزشکی شهرستان درمیان، با یک واحد متخلف عرضه مرغ زنده در سطح شهر طبس مسینا برخورد کردند.

سرپرست شبکه دامپزشکی شهرستان با اعلام این خبر افزود: در راستای ارتقای  بهداشت و سلامت عمومی جامعه و جهت کنترل بیماری آنفلوانزای فوق حاد کلیه متخلفان عرضه مرغ زنده شناسایی و از ادامه فعالیت آنها جلوگیری به عمل می‌آید.

مدرسی عنوان کرد: آنفلوانزای فوق حاد پرندگان بیماری بسیار حاد و کشنده طیور و از بیماریهای قابل انتقال به انسان است که بروز آن می‌تواند با تبعات شدیدی در بهداشت عمومی جامعه همراه باشد.

وی افزود: با توجه به حساسیت موضوع ضروری است شهروندان جهت تهیه گوشت مرغ به جای رفتن به زنده فروشی‌ها، از مرغ‌های بسته‌بندی شده کشتاری در کشتارگاه‌های معتبر استفاده کنند و هرگونه تلفات غیرعادی در پرندگان اهلی و وحشی را به شبکه‌های دامپزشکی گزارش دهند.

بازدید و نمونه‌گیری از کارخانه‌های خوراک دام و طیور شهرستان سربیشه

دامپزشکی سربیشه بر کارخانه‌های خوراک دام و طیور شهرستان نظارت مستمر دارد.

سید حمید محمدی ضمن اشاره به این مطلب گفت: تولید خوراک سالم و بهداشتی از اهمیت بالای اقتصادی برخوردار است ودر صورت وجود مشکلات بهداشتی احتمال بروز مخاطرات بهداشتی و بیماری ها افزایش پیدا می‌کند.

سرپرست شبکه بهداشت سربیشه اظهار داشت: کارشناسان دامپزشکی به صورت مستمر، تولیدات کارخانه خوراک دام و طیور شهرستان را بازدید و بازرسی کرده و به صورت ماهانه از تولیدات 2 کارخانه خوراک دام شهرستان نمونه برداری و به آزمایشگاه مرجع اداره کل دامپزشکی استان ارسال می‌کنند.

محمدی تصریح کرد: غذای سالم برای دام و طیور سبب تولید دام سالم و درنهایت گوشت سالم و بهداشتی شده و در نتیجه دامپزشکی به شعار(دامپزشکی از مزرعه تا سفره) و رسیدن به شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گامی اساسی برداشته است.