تولید 921 هزار تن شیر طی سال 94 در خراسان رضوی

سید جعفر حاجی مجتهد، با اشاره به اینکه تولید شیر در خراسان رضوی از ابتدای امسال تاکنون رشد قابل‌توجهی داشته است، اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون در گاوداری‌های زیرپوشش جهاد کشاورزی خراسان رضوی 949 تن شیر تولیدشده است، اما آمار دقیق آن تا پایان فروردین از طریق گزارش‌های رسیده از همه شهرستان‌های این استان محاسبه و به ثبت می‌رسد.

معاون بهبود تولیدات دامی جهاد کشاورزی خراسان رضوی با تأکید بر اینکه خراسان رضوی بخش قابل‌توجهی از تولید شیر را به استان‌های دیگر صادر می‌کند، یادآور شد: شهرستان‌هایی ازجمله نیشابور، سبزوار و گناباد نیز بخشی از تولید شیر خود را به تهران ارسال می‌کنند.

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا کارخانجات علاقه‌مند به افزایش قیمت شیر هستند، اضافه کرد: خیر، چراکه با افزایش قیمت این محصول، ظرفیت‌های ایجادشده خالی می‌ماند و علاوه بر این دامداران و کارخانجات نیز با ضررهای بسیاری روبه‌رو می‌شوند.

حاجی مجتهد افزود: بازنگری قیمت‌ها در بازار لبنیات بسیار ضروری است، چراکه در صورت انجام آن کارخانجات به‌ویژه دامداران و البته مصرف‌کنندگان نیز شرایط بهتری پیدا می‌کنند.

معاون بهبود تولیدات دامی اداره کل جهاد کشاورزی خراسان رضوی خاطرنشان کرد: متأسفانه در حال حاضر حداکثر پرداختی به دامداران برای هر کیلوگرم شیر با کیفیت 1300 تومان بوده که سبب شده قیمت لبنیات در بازار با پول پرداختی به دامداران همخوانی نداشته باشد، بنابراین امیدواریم قیمت واقعی شیر که همان 1440 تومان است، به دامداران تعلق گیرد.