تشریح حادثه تصادف نوجوان ۱۱ ساله جوینی با قطار

فرمانده انتظامی جوین در گفتگو با آل نور در تشریح این خبر اظهارداشت:، نوجوان ۱۱ ساله ای به نام حامد رادکاه  از اهالی روستای کمایستان شهرستان جوین ، در اثر برخورد با قطاردر ساعت ۲۰:۳۰یک‌شنبه ۲ خردادماه ،ماه جان خودرا ازدست داد.

مهدی غلام زاده افزود:این نوجوان که  که قصد عبور از روگذر همسطح راه آهن را داشته با قطاری که در مسیر تهران به خاف در حال حرکت بوده  برخورد کرده و جان خود را ازدست می دهد.

وی گفت: تجمع مردم روستا و اعتراض به غیر اصولی بودن زیرگذر احداث شده در این روستا و همچنین نبود ماموران کنترل عبور و مرور،  باعث توقف سه ساعته قطار ها در این محل شد .

فرمانده انتظامی جوین تصریح کرد:باحضور ماموران نیروی انتظامی ومسئولان شهرستان ، مسیربرای تردد قطارهابازگشایی شد.

معاون فرماندار جوین نیز در این خصوص به آل نور گفت: به دلیل قرار گیری روستای کمایستان در مجاورت راه آهن ، احداث پل زیرگذر و روگذر در دستورکار اداره کل راه آهن شمال شرق کشور قرار گرفت.

عادلی فرافزود:با پیگیری های اجام شده ساخت پل زیرگذر در این محل از دو سال گذشته آغاز و بالغ بر ۴۵۰ میلیون تومان برای این پروژه هزینه شده است.

وی گفت:اداره کل راه آهن شمال شرق کشور با ساخت این پل زیر گذ،ربدون هماهنگی با فرمانداری جوین ، اقدام به  جمع آوری کیوسک نگهبانی کنترل عبور ومرور و همچنین گارد ریل هایی محل عبور عابران ،در آن منطقه نموده است.

معاون فرماندار جوین بیان داشت:متاسفانه این اقدام اداره کل راه آهن شمال شرق کشور،نارضایتی مردم و همچنین این حادثه دردناک را به دنبال داشت.

عادلی فریادآورشد: با پیگیری های صورت گرفته مقررشد کارشناسانی از معاونت عمرانی استانداری، اداره کل راه وشهرسازی ، اداره کل راه آهن شمال شرق کشور، پلیس راه و با مسئولیت معاونت فرمانداری ، نسبت به استاندار بودن این پل زیرگذر اعلام نظر کنند و نسبت به رفع مشکلات موجود اقدام کنند.

وی افزود: همچنین مقررشد تا اطلاع ثانوی ، پل زیرگذر مسدود و کیوسک نگهبانی و ماموران کنترل عبور ومرورعابران پیاده در جایگاه قبلی خود مستقر شوند.

حاج موسی زور آبادی یکی از کشاورزان روستای کمایستان نیز با بیان اینکه سال هاست که کشاورزان در عبور و مرور و حمل ادوات و وسایل نقلیه کشاورزی خود از این تقاطع راه آهن مشکل دارند، گفت: بعد از این همه چشم انتظاری در سال های اخیر یک پل زیر گذر برای عبور و مرور وسایل نقلیه و یک کانال نیز به عنوان محل عبور عابران و اهالی روستا که در دو قسمت شمالی و جنوبی راه آهن مستقر هستند، احداث شد که متاسفانه  هیچ کدام مناسب نیستند و بار ها و بار ها در عبور از این زیر گذر تصادف های متعددی اتفاق افتاده است.