افزایش نرخ خرما و هندوانه نتیجه بالارفتن تقاضا و اتمام فصل برداشت

توسط کارشناسان توصیه شده میوه‌های آب‌دار مانند هندوانه و خربزه که نقش مهمی در تأمین مایعات بدن دارند در فاصله افطار و سحر این میوه‌ها مصرف شوند.

هم اکنون قیمت هندوانه در آستانه ماه رمضان به ۱۸۰۰ تومان در هر کیلو افزایش یافته است و مسئولین افزایش تقاضا و کاهش تولید را عنوان کرده بودند.

حسن مصدق در گفتگو با  پرستوها، در خصوص گرانی اخیر هندوانه در مشهد اظهار داشت: با توجه به گرمای تابستان در روزهای ابتدایی ماه مبارک رمضان مردم استقبال بیشتری از مصرف هندوانه داشته اند و همین امر با عث کمبود هندوانه و افزایش قیمت شده است.

وی ادامه داد: در موردبررسی افزایش نامتعارف قیمت باید ضرر پیشین آنها در فروش هندوانه راهم در نظر گرفت زیرا کاهش قیمت سبب زراعت کمتر آن شده بود.

مصدق گفت: قیمت هندوانه در استانهای مرکز پخش هم گران است البته مدیریت جدی برای کاهش قیمت نمی توان انجام داد زیرا ضرر پیشین کشاورزان بصورتی باید جبران شود.

 سیدحمیدرضاجوادی مدیرتنظیم بازارجهادکشاورزی خراسان رضوی در خصوص گرانی هندوانه و خرما در این فصل اظهار داشت : به دلیل اتمام فصل برداشت هندوانه در بعضی نقاط کشور که تاقبل از این به استان وارد می گردید، باعث تقاضای زیاد این محصول وبالطبع افزایش قیمت گردیده است.

وی خاطر نشان کرد: در چند هفته آینده فصل برداشت هندوانه را در استان خواهیم داشت که با ورود به بازار با کاهش قیمت روبرو خواهیم شد.

مشاور عالی رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان رضوی درخصوص وضعیت  کشت و بازار خرما گفت: در انبارهای استان بیش از سه هزار تن خرما وجود دارد که باید مدیریت بازرسی سازمان صنعت، معدن وتجارت ورود به این بحث را داشته باشد تا این محصول به دست متقاضی رسیده که لاجرم قیمت ها کنترل شده و کاهش پیدا خواهد کرد.