از قوه قضائیه انتظار داریم قضیه قرارداد‌های بین المللی را به شکل رسمی پیگیری کند

به نقل از مشهد پیام، آیت الله سید احمد علم الهدی، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد مقدس در حرم مطهر امام رضا(ع) اظهار داشت: پروردگار در آیات قرآن‌مجید نعمت‌های خود را در بهشت معرفی می‌کند و بهشت و دوزخ جایگاه ظهور شکل دوم اعمال انسان در دنیا می باشد و کارهای انسان در دنیا اعم از خیرات و معاصی به دو صورت ظاهر میشوند.

آیت الله سید احمد علم الهدی ادامه داد: تجسم اعمال و کردار واقعیت طبیعی در عرصه زندگانی بشریت است، عمل صالح انسان به ماده‌ای مبدل می‌شود که نعمت و لذت در آن است و انسان مومن در دنیا اعمال خیری که انجام می‌دهند در عرصه زندگانی پس از مرگ ذات مقدس پروردگار مدال اعمال خیر را در دست آن‌ها قرار میدهد و این‌ها با دستبند طلا زینت داده می‌شوند.

وی تصریح کرد: شما ملت قهرمان لازمه اخلاص و عبودیت در بندگی خدا را در راهپیمایی امروز به نمایش گذاشتید زیرا یک ماه رمضان تمرین مقاومت کردید و امروز روزی بود که این مقاومت به عنوان نتیجه تحقق هدف روزه باید نمایان می‌شد.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی خاطر نشان کرد: برترین مقاومت، مقاومت برابر دشمنان خداست و اینکه امام راحل جمعه آخر ماه رمضان را به عنوان روز قدس مشخص فرمودند، به این دلیل است که باید نتیجه یک ماه روزه را نمایش دهیم و این اظهار آمادگی از نظر مقاومت در برابر سرسخت‌ترین دشمنان خداست که روی کره زمین استکبار جهانی و مولود نامشروعش اسرائیل است.

امام جمعه مشهد اظهار کرد: مقام معظم رهبری فرمودند: «روز قدس شب قدر است» ای بدان معنی است که همچنان که در شب قدر از سر شب تا صبح بیدار هستیم تا سرنوشت خود را رقم بزنیم، در روز قدس هم سرنوشت امت اسلام با بیداری امت رقم می‌خورد.

وی در ادامه افزود :عده ای میگویند 37 سال است «مرگ بر اسرائیل» می‌گوئیم، مگر با شعار می‌توان با اسرائیل جنگید؟ مگر با مشت گره کرده می‌توان با قدرت شکل گرفته توسط استکبار مبارزه کرد؟ همین راه مبارزه است و با این به نتیجه رسیده‌ایم، آن روزی که امام راحل روز قدس را اعلام کردند اسرائیل بخشی از بیروت را تصرف کرده بود؛ اسرائیل حتی قدرت حفظ کانون توانمندی خود را ندارد و امروز بسیار ضعیف است، آن روزی که روز قدس اعلام شد هیچ جریان متشکل ضد اسرائیلی نبود اما امروز جبهه مقاومت تشکیل شده که هر حرکتی که اسرائیل صورت می‌دهد سرکوبی شدید را جواب می‌دهد.

آیت‌الله علم‌الهدی بیان داشت: آمریکا با اسلام مشکل دارد چون آن را سنگ سر راه جهان‌خواری خود می‌داند، محور جبهه مقاومت جمهوری اسلامی ایران است و تمام مشکل آمریکا با ما همین محوریت جبهه مقاومت است و در عرصه سیاست هم مشکل این است که ایران را محور مقاومت می‌بیند.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی عنوان کرد: از ریاست قوه قضائیه انتظار داریم که قضیه قرارداد‌های بین المللی را به شکل رسمی پیگیری کنند و این در واقع مطالبه نمایندگان ما در مجلس شورای اسلامی است و خواسته اند مردم را در جریان بگذارند که چه شده است.

وی در ادامه افزود: بعد از فیش‌های حقوقی قراردادهای بین الملی سونامی دومی نباشد. مردم در برابر خلاءهای اقتصادی خود از فیش حقوقی ناراحت شدند اما اگر بفهمند که پیگیری مسائل برجام سبب تسلط دشمن بر ما شده برای مردم ناگوارتر از این فشارهای اقتصادی است.

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: مردم فهیم ما نشان دادند خلاءهای اقتصادی و مشکلات آن را تحمل می‌کنند اما ضعف اسلامیت جریان جدایی نظام را تحمل نمی‌کنند زیرا برای آن هزینه و شهید داده‌اند. باید برای مردم شفاف بیان شود در مسئله برجام چه شده است.

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در پایان اظهار کرد: آمریکا برجام را به نتیجه رساند و در مقام اجرا دست به توطئه‌ می‌زند که روز به روز بر سلطه خود بیفزاید. مذاکرات روشن بود و مقام معظم رهبری نیز حمایت کردند، اما اینکه قراردادی مخفیانه امضا شود و مردم در جریان نباشند و ببینند آمریکا بر همه چیز مسلط شده است پذیرفتنی نیست.