دستگیری جویندگان گنج در خلیل آباد

حمیدرضا محمودی قوژدی، مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلیل آباد در گفت‌وگو با خبرنگار یار خراسانی، با اعلام این خبر اظهار داشت: طی بررسی های بعمل آمده و به همت پلیس اطلاعات، حفاظت و آگاهی خلیل آباد و کاشمر، سه نفر از حفاران غیر مجاز که اقدام به حفاری غیر مجاز نمودند دستگیر شدند.

وی در ادامه خاطر نشان کرد: این سودجویان که در داخل طویله ای به قصد بدست آوردن اشیای تاریخی اقدام به حفر چاه کردند با هوشیاری نیروی انتظامی دستگیر و جهت طی مراحل قانونی به مقامات قضایی تحویل داده شدند.

محمودی با بیان اینکه در بررسی های اولیه مقداری اسکلت انسان و سفالینه های تاریخ از محل تاریخی بدست آمد که گویای تاریخی بودن منطقه را دارد، تصریح کرد: بر اساس بررسی های میدانی باستان شناسان، سفالینه های بدست آمده از محل حفاری، متعلق به دوران ساسانی و اشکانی می باشد.

وی همچنین اذعان نمود: اشیای بدست آمده جهت بررسی دقیق تر با توجه به حساسیت موضوع به لحاظ قدمت تاریخی منطقه به آزمایشگاه اداره کل استان ارسال می شود.

مدیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خلیل آباد بر لزوم تجهیز یگان حفاظت میراث فرهنگی شهرستان تاکید کرد و گفت: افزایش همکاری های دستگاه های مختلف می تواند به کاهش فعالیت های حفاران غیر مجاز در این شهرستان منجر شود.

وی در خاتمه با بیان اینکه شهرستان خلیل آباد از ظرفیت های مهمی در حوزه تاریخ و میراث فرهنگی برخوردار است افزود: هم اکنون 11 اثر ثبتی و بیش از 50 اثر حفاظتی در شهرستان خلیل آباد وجود دارد و همه موظف به حراست از میراث فرهنگی و آثار و بناهای تاریخی این شهرستان کهن هستیم.