واگذاری مراتع حصار عیسی به بخش های خصوصی

به دنبال دریافت درخواست مردمی در خصوص بررسی پرونده زمین خواری در روستای حصار عیسی ، علی آمون، دهیار این روستا از شهرستان جاجرم در گفت و گو با خبرنگار ما در این خصوص اظهار کرد: اخیرا یک قطعه مرتع در ضلع غربی روستای حصار عیسی شهرستان جاجرم به نام کلاته اصلان به مساحت سه هکتار به یک سرمایه گذار برای طرح درختکاری واگذار شد.

آمون با بیان اینکه این قطعه مرتع سه هکتاری جزو منابع ملی استان است، گفت: اهالی روستای حصار عیسی پس از انقلاب درصدد برآمدند که از این سه هکتار زمین مرتعی به عنوان دیم زار برای کشت استفاده کنند که نهادهای ذی ربط مانع شدند.
وی در ادامه تصریح کرد: علاوه بر آن، طی سال های گذشته نیز حدود 30 هکتار از زمین های مرتعی این منطقه به یک سرمایه گذار برای اجرای طرح درختکاری واگذار شد همچنین شرکت اتکا نیز برای چرای دام از مراتع ضلع شمالی این روستا بهره برداری می کنند.
 
وی با تصریح بر این مطلب که شهرستان جاجرم با کمبود اراضی مرتعی روبرو است، این سوال را مطرح کرد: درحالیکه 9 هزار راس دام این روستا بدون چراگاه است و مرتعی برای چرا ندارند، بر اساس کدام دلیل منطقی این مراتع محدود را به بخش خصوصی واگذار می شوند .
 
آمون با بیان اینکه اگر این 9 هزار راس دام بدون چراگاه بمانند چاره ای جز مهاجرت نداریم، خاطر نشان کرد: شکایت خود را به استانداری، دادستانی شهرستان جاجرم، شورای تامین، سازمان جهاد کشاورزی و منابع ملی استان مطرح کرده ایم اما تاکنون برای حل این ماجرا اقدامی را از سوی آنان شاهد نبوده ایم.
 
وی گفت: در جریان پیگیری های این شکایت، واحد امور اراضی سازمان جهاد کشاورزی نسبت به طرح شکایت اهالی این روستا در زمینه واگذاری سه هکتار مرتع به بخش خصوصی گفته اند که قبل از واگذاری این سه هکتار مرتع به بخش خصوصی استعلام ها انجام شده و پاسخ این استعلام ها نیز این بوده که این قطعه زمین بدون معارض است.
 
دهیار روستای حصار عیسی از شهرستان جاجرم افزود: این در حالی است که نهادهای ذی ربط از دهیاری حصار عیسی هیچ استعلامی نگرفته اند.