تحرکات مستمر دشمنان برای ایجاد ناامنی همچنان ادامه دارد

 به نقل از خبرنگار اترک نیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی، وزیر کشور در آئین تکریم و معارفه استانداران پیشین و جدید خراسان شمالی، وضعیت کنونی کشور را در شرایط بحرانی و ناامن منطقه خاورمیانه مطلوب توصیف کرد.

رحمانی فضلی، تولید فرقه های انحرافی، تکفیری و خشونت طلب در منطقه خاورمیانه آخرین حربه دشمن علیه نظام جمهوری اسلامی ایران برشمرد و گفت: این خشونت طلبان با اقدامات تروریستی اشان آبرو و تمدن اسلام را به خطر انداختند.

وی تصریح کرد: این اقدامات هرچند که منطقه خاورمیانه را ناامن کرد، با این وجود، این اقدامات تروریستی در سطح بین المللی گسترش یافته و به یک نگرانی بین المللی تبدیل شده است.

وی با بیان اینکه ایران به طور جدی در سوریه، عراق، یمن و لبنان به مبارزه با تروریسم بین المللی ورود و اقدام و بایت آن هزینه های بسیاری نیز صرف کرده است، گفت: در حال حاضر آمریکا، اروپا و روسیه این را قبول کرده اند که ایران در دفاع از حقوق بشر و مبارزه با تروریسم اقدامات جدی داشته است.

وزیر کشور افزود: آنان متوجه این موضوع شده اند که برای مبارزه با تروریسم باید با ایران همکاری و مشارکت داشته باشند.

وی اذعان کرد: سرانجام میوه این هزینه های مبارزه با تروریسم تکفیری بالندگی و تلالو اسلام خواهد بود.

وی در بخشی دیگری از سخنان خود با اعلام اینکه دشمنان همچنان و بارها و بارها درصدد و تلاش برای ایجاد ناامنی در کشور بوده اند و هستند، تصریح کرد: با تیزبینی و هوشیاری کامل این اقدامات دشمنان شناسایی، رصد و خنثی شده اند .

با این وجود، رحمانی فضلی با بیان اینکه دشمنان پشت مرزهای کشور هنوز در صدد ایجاد ناامنی داخلی در کشور هستند، اعلام کرد: امنیت کشور با همکاری تمامی نهادهای امنیتی، اطلاعاتی و قضایی برقرار و باثبات است.

افزون بر این، وی بر اراده دشمن برای از بین بردن انسجام ملی در قالب ایجاد تفرقه میان شیعه و سنی، چپ ها و راست ها نیز اذعان کرد و گفت: اجازه نخواهیم داد که این انسجام ملی بر هم زده شود.

وی همچنین بنیان انسجام ملی را بر پایه وحدت میان تمامی اقوام و مذاهب و تبعیت از مقام معظم رهبری در کشور دانست.

علاوه بر این، وزیر کشور به اقتصاد مقاومتی اشاره کرد و گفت: اهتمام اصلی و جدی دولت تدبیر و امید در امور اقتصادی کشور اجرای برنامه اقتصاد مقاومتی است که در همین راستا، دولت نسبت به هموار کردن اجرای این برنامه اقدام کرده است.

وی با بیان اینکه اقتصاد نفتی، دیگر اقتصاد کشور را نجات نمی دهد، تصریح کرد: در حال حاضر دولت تدبیر و امید در حال پیشبرد امور برای اجرای این برنامه است که در گام نخست سه استان را به عنوان پایلوت اجرای این برنامه انتخاب کرده است.

به گفته وی، پس از اینکه اثرات اجرای این برنامه در این سه استان ارزیابی شد، اجرای آن به سایر استان ها نیز تعمیم داده می شود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: حتی برای اجرای این برنامه برخی از قوانین و مقررات در حال تغییر هستند تا راه برای اجرای این برنامه هموار شود.