هیئت فوتبال و استقلال اهواز مقصر شناخته شدند

بهروان در دفاع  از سازمان لیگ برتر می گوید: این چیزهایی که می گویم حرف من نیست. سند است و به صورت مکتوب وجود دارد. ما پیش از بازی با هیئت فوتبال استان خوزستان نامه نگاری کرده بودیم و اذعان داشتیم با توجه به حساسیت این بازی برای پرسپولیسی ها و احتمال استقبال از این بازی، مسابقه را در ورزشگاه غدیر اهواز برگزار کنید. روی این مسئله هم تاکید داشتیم اما اهوازی ها می گفتند این بازی را بدون هیچ مشکلی در ورزشگاه تختی برگزار می کنیم. به خصوص که من شخصا این فصل دو بازی استقلال اهواز را از نزدیک در ورزشگاه بودم و چالش هایی که پیش آمده بود را از نزدیک درک کرده بودم. اما در نهایت نامه ای از سوی شورای تامین برای ما فرستاده شده بود که ما می خواهیم بازی را در ورزشگاه تختی اهواز برگزار کنیم و این کار را به بهترین نحو ممکن انجام خواهیم داد.

رئیس کمیته مسابقات ادامه داد: اما ما چنین اتفاقاتی را پیش بینی می کردیم. به هر صورت وقتی نامه ای از این مقام مسئول به دست ما می رسد چاره ای باقی نمی ماند که با آن موافقت کنیم. من به پرسپولیس کاری ندارم. این ها در ورود به شهر اهواز فقط یک ساعت در فرودگاه معطل شدند. در شروع بازی وقتی به سوی بازیکنان تیم پرسپولیس سنگ پرانی شد نماینده سازمان لیگ برتر بازی را قطع کرد و خطاب به مجریان برگزاری مسابقه گفت اگر نمی توانید امنیت بازی را تامین کنید ما بازی را فردا در ورزشگاه غدیر بدون حضور تماشاگر برگزار می کنیم اما آنها گفتند نه و بازی را برگزار کنید و ما قول می دهیم که مشکلی رخ ندهد.

 

اینکه استقلالی ها سنگ پرانی کرده اند یا پرسپولیسی ها گزارش شده است و گزارش تکمیلی در 8 صفحه در اختیار کمیته انضباطی  قرار گرفته است اما هیئت فوتبال استان و تیم میزبان مسئول برگزاری مسابقه هستند و باید امنیت بازی را تامین کنند که این کار را انجام ندادند و همه قصورات به گردن آنهاست. همان طور که گفته ام سازمان لیگ برتر نگرانی خود را پیش از بازی اعلام کرد و همه تلاش خود را بکار گرفت که بازی در ورزشگاه غدیر برگزار شود اما ر ئیس شورای تامین و هیئت فوتبال و اداره ورزش و جوانان استان نظر به برگزاری این بازی در ورزشگاه تختی داشتند و قول داده بودند که امنیت بازی را تامین کنند!

 

غلامرضا بهروان در پایان گفت: من تاسف عمیق خود را از اتفاقاتی که در بازی مورد اشاره رخ داده اعلام می کنم. بی شک در این بین شاید طرفداران فهیم استقلال اهواز هم اذیت شده باشند. فرقی نمی کند. همه ما ایرانی هستیم و امنیت همه ما مهم است. خونی از هیچ تماشاگری نباید ریخته شود. میزبان کوتاهی کرده و طبیعتا از سوی کمیته انضباطی جریمه خواهد شد و سازمان لیگ برتر هم در ادامه مسیر با راهکارهای قانونی تصمیمات جدیدی در این باره خواهد گرفت تا مانع از تکرار این حوادث تلخ شود.