جریمه کمیته انضباطی برای برادران دایی

تیم فوتبال صبای قم در هفته بیست و دوم رقابت‌های فصل جاری لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور در دیداری خارج از خانه میهمان مدافع عنوان قهرمانی فصل گذشته جام خلیج‌فارس یعنی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان بود.

صبای قم بعد از اینکه پنج بازی متوالی را از شروع نیم‌فصل دوم لیگ برتر فوتبال باشگاه‌های کشور بدون پیروزی پشت‌سر گذاشته بود با امید به پایان دادن ناکامی‌های خود در هفته هفتم از دور برگشت به میهمانی سپاهان اصفهان رفت تا همانند نیم‌فصل نخست این تیم را شکست بدهد اما با رقیب اصفهانی خود مساوی کرد.

این مسابقه حساس به میزبانی سپاهان در ورزشگاه فولاد شهر اصفهان به انجام رسید و شاگردان علی دایی در تیم صبای قم توانستند میزبان قدرتمند خود را با تساوی دو بر دو متوقف کرده و یک امتیاز با ارزش از این بازی سخت خارج از خانه به دست بیاورند.

صبای قم در این دیدار ابتدا با گل‌‌های دقایق پنجم و هفتم از تیم میزبان یعنی فولاد مبارکه سپاهان اصفهان عقب افتاد اما در همان نیمه نخست یکی از گل‌های خورده را در دقیقه یازدهم جبران کرد و در شروع نیمه دوم گل تساوی را به ثمر رساند تا از یک بازی باخته، یک امتیاز شیرین بگیرد.

در دیداری که قضاوت آن را محسن ترکی داور مطرح فوتبال کشورمان عهده‌دار بود و البته اشتباهاتی در نحوه قضاوت داور وجود داشت، در لحظاتی از مسابقه سرمربیان دو تیم در کنار زمین با یکدیگر درگیری لفظی پیدا کردند که این موضوع از چشم ناظر مسابقه دور نماند.

به دلیل اعتراضی که ایگور استیماچ سرمربی کروات تیم فولاد مبارکه سپاهان با علی دایی سرمربی صبای قم در لحظاتی از بازی داشت، این بازی با حاشیه نیز همراه بود و با گزارش این اتفاق از سوی ناظر مسابقه، توسط کمیته انضباطی برای سرمربیان هر دو تیم جرایمی در نظر گرفته شد.

به دلیل اینکه از سوی علی دایی سرمربی تیم فوتبال صبای قم و امیرحسین صادقی کاپیتان دوم تیم صبا، تخلفاتی مبنی بر اعتراض و دخالت در امور داوری رخ داده است، دایی و صادقی به توبیخ و پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شدند.

همچنین محمد دایی مربی تیم فوتبال صبای قم و برادر بزرگ‌تر علی دایی، به دلیل اعتراض به داور مسابقه و به کار بردن الفاظ رکیک از سوی کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال به یک جلسه محرومیت از همراهی تیم صبا و پرداخت 50 میلیون ریال جریمه نقدی محکوم شد.

این در حالی است که ایگور استیماج سرمربی تیم فوتبال فولاد مبارکه سپاهان اصفهان نیز به سبب دخالت در امور مربیگری تیم صبای قم و تحریک تماشاگران این بازی حساس، به تذکر کتبی محکوم شده و باید 50 میلیون ریال جریمه نقدی پرداخت کند.