رطوبت و غبار محلی در راه است

در هفته ای که گذشت استان خوزستان با افرایش دمای محسوس مواجه بود به گونه‌ای که در روزهای آخر ماه دوم بهار مردم در شهرهای جنوبی خوزستان هوای کاملا تابستانی را تجربه کردند.

کوروش بهادری در گفت‌گو با تسنیم با اشاره به وضعیت هوای استان اظهارداشت: برای بخش‌های جنوبی خوزستان همچنان هوای مرطوب با دمای حداکثر 46 درجه پیش بینی می‌کنیم و این پدیده همچنان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: در ساعات آینده با توجه به استقرار امواج ناپایدار در هوای خوزستان انتظار رگبار پراکنده و رعد و برق را داریم که در برخی مناطق نیز با بارش پراکنده همراه خواهد بود.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وزش باد نیز گفت: خلیج فارس در روز جمعه به دلیل وزش باد مواج خواهد بود و صیادان و دریانوردان باید مسائل ایمنی را رعایت کنند.

وی تاکید کرد: وزش باد در برخی مناطق مانند کلانشهر اهواز سبب برخاستتن گردوغبار محلی نیز می‌شود و بنابراین در روزهای آینده احتمالا روزهای غبار آلودی را شاهد خواهیم بود.

به گزارش تسنیم بر مبنای اعلام هواشناسی خوزستان در بخش هایی از مناطق خوزستان درحالی دمای هوا به بیش از 46 درجه رسیده که مردم در مناطقی مانند شهرستان‌های ایذه و دهدز با دمای حداقل 20درجه سانتیگراد هوای خنک بهاری را تجربه کردند.