بی تفاوتی ابتکار به بی نفسی خوزستان

داستان غمناک و دنباله‌ دار گرد و غبار در خوزستان را پایانی نیست؛ سریالی که تنها خیلی از مسئولان امر در طول سال‌ها فقط در ایام گرفتاری مردم با این معضل به یاد آن می افتند.

این روزها پایگاه های خبری و شبکه‌ های اجتماعی پر شده از عکس‌ ها و فیلم ‌هایی از بعضی از مناطق کشور به ویژه خوزستان که این استان ها را زیر خروارها خاک نشان می دهد.

از هفته گذشته دوباره ریزگردها به غرب و جنوب غرب کشور حمله کردند به گونه ای که زندگی برای مردم شهرهای جنوب غرب کشور سخت شده است البته وضعیت در خوزستان مثل همیشه بدتر از سایر جاهاست شدت آلودگی هوا در این چند روز چندین برابر حد استاندارد اعلام شده است.

گویا تدبیری جر تشکیل جلسات بی ثمر مکرر برای حل این معضل که بیش از یک دهه است در این استان ها نفس ها را حبس می کند در این دولت که با شعار تدبیر و امید رای مردم را گرفته است وجود ندارد.

از زمان رو کار آمدن دولت یازدهم تاکنون محیط زیست یکی از حوزه های مغفول مانده در کشور بوده است به طوری هر روز اخبار نگران کننده تری از این حوزه شنیده می شود.

معصومه ابتکار که بیشتر به یک چهره سیاسی شبیه است تا یک بانوی مدافع محیط زیست! هر بار برای اعتراض به کشتن یا آزار حیوانی به این استان و آن استان سفر می کند ولی این خانم سبزپوش و معاون رییس جمهور حاضر نیست وقتی که بعضی از استان های کشورمان درگیر گردوخاک می شوند به این استان ها سفر کند و با افتخار می گوید که رفتن ما به شهرهای آلوده مشکلی را حل نمی کند.

کانال تلگرامی برنامه تلویزیونی «حالا خورشید» که به مجری گری رضارشیدپور از شبکه سوم سیما پخش می شود نوشت:رییس سازمان محیط زیست روی خط این برنامه گفته است که رفتن نمی توانیم تمام کارهایمان را تعطیل کنیم و برویم وسط گرد و غبار بنشینیم.

در گفتگوی رشیدپور و ابتکار روی خط برنامه "حالا خورشید" که کانال تلگرامی برنامه منتشر کرده آمده است:

رشیدپور: فکر نمی کنید در روزهایی که مردم با پدیده گرد و غبار دست و پنجه نرم می کنند حضور شما در این شهرها تنش روانی این مساله را کاهش دهد؟

ابتکار: این درست نیست که ما همه کارهایمان را تعطیل کنیم و برویم وسط گرد و غبار بنشینیم

رشیدپور: من با کنایه پرسش نکردم که شما با کنایه پاسخ دهید!

ابتکار: رفتن ما به شهرهای آلوده مشکلی را حل نمی کند، اما ما پیشنهاد این برنامه را عملی خواهیم کرد.

این سخنان ابتکار در حالی صورت می گیرد که مردم استان های جنوب و غرب و غرب کشور سالهاست با پدیده گردوغبار دست و پنجه نرم می کنند، خانم ابتکار که در دولت قبلی دلواپس آلودگی هوا بود امروز بی‌ابتکار مانده‌ است.

به نظر می رسد بی تدبیری های سازمان محیط زیست دولت یازدهم تمامی ندارد و تا زمانی که این سازمان اسیر فعالیت های سیاسی دولتی ها باشد، مشکلات مردم ادامه خواهد داشت.