خانم ابتکار! با دعا کردن مشکل ریزگرد‌ها حل نمی‌شود

سلام امینی گفت: شدت ریز گرد‌ها در 48 ساعت گذشته باعث شده بود که غلظت آلاینده‌ها بین 18 تا 20 برابر حد مجاز افزایش پیدا کند و مشکلات زیادی را برای مردم ایجاد کرده است.

وی افزود:‌ از یک طرف بخشی از این گرد و غبار و ریز گرد‌ها مربوط به کشورهای همسایه مانند سوریه و عراق است و شاید به علت بی‌ثباتی‌های سیاسی نتوانیم قراردادهایی در جهت کنترل چشمه‌های گردو غبار داشته باشیم اما مردم در داخل کشور بسیار در مشقت هستند و نباید تنها با این صحبت‌ها رفع تکلیف کرد.

امینی اظهار داشت: بی ثباتی سیاسی در این کشورها مربوط به دو سه سال اخیر نیست و در این مدت بسیاری از مسئولان آمدند و رفتند و کاری انجام نشد، در زمانی گفته شد باید هزار میلیارد تومان برای کنترل شرایط هزینه کنیم که اقداماتی هم انجام شد اما با حرف زدن و دعا کردن مشکل مردم حل نمی‌شود.

نماینده مردم ایلام افزود: علی رغم بی ثباتی‌های سیاسی در منطقه باید رئیس سازمان محیط زیست مسئولیت این موضوع را قبول کند و زحمت آن را متحمل شود، حداقل کاری که می‌تواند انجام دهد این است که به منطقه سفر کند و از نزدیک شرایط را ببیند متأسفانه در این مدت دریغ از یک ماسک که به مردم داده شود تا کمتر مردم اذیت شوند.