لزوم برطرف کردن ابهامات قراردادهای نفتی
نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی گفت: ما اصرار داریم ناگفته‌های قراردادهای جدید نفتی از سوی دولتمردان در اختیار مردم قرار گیرد و دولت باید ابهامات این قرادادها را برطرف کند.

 

علی ساری در مراسم افتتاحیه نمایشگاه هفته دولت که روز گذشته، 5 شهریورماه در اهواز برگزار شد، با تقدیر از اقدامات دولت در راستای محرومیت‌زادیی از خوزستان اظهار کرد: مساله قراردادهای نفتی و IPC به هیچ وجه به شکلی که برخی آن را نقل می‌کنند، صحت ندارد و عقب ماندن در این زمینه یعنی بر باد دادن ثروت ملی.

 

وی افزود: اگر فعالیت‌های دولت در مساله میادین مشترک به شکل کنونی استمرار نیابد، میادین نفتی مشترک کشور را به ویژه در حوزه غرب و  جنوب غرب از دست خواهیم داد.

 

ساری خاطرنشان کرد: ناگفته‌های قراردادهای نفتی (IPC) و نکات فنی آن باید توسط دولتمردان در اختیار مردم و مسئولان قرار گیرد و دولت باید مانند گذشته همانطور که ابهاماتی را رفع می‌کرد، ابهامات کنونی در خصوص قراردادهای نفتی را نیز برطرف کند.

 

وی عنوان کرد: انتظار می‌رود دولت تدبیر و امید کارنامه‌ای درخشان‌تر نسبت به گذشته در خصوص خوزستان داشته باشد. برخی مسئولین تاکید می‌کنند که در شرکت‌ها و پروژه‌های خوزستان صرفا از نیروی بومی استفاده می‌شود اما تمام اسناد و مدارک نشان می‌دهد آنگونه که باید از نیروی بومی استفاده نمی‌شود.

 

ساری اظهار کرد: همچنین از استاندار به عنوان نماینده عالی دولت در خوزستان انتظار داریم که در ارتباط با معضل بیکاری بیشتر از اکنون به دولت فشار بیاورد.