ساخت11هزار واحد مسکونی ویژه خانواده معلولان تا پایان سال 96

انوشیروان محسنی بندپی روز چهارشنبه در جمع خبرنگاران در دزفول رویکرد بهزیستی را گسترش خدمات در منزل و معاینه در منزل دانست و افزود: با حمایت بنیاد مستضعفان ساخت مسکن برای خانواده های 2 معلول به بالا آغاز شده که امیدواریم تا پایان سال 96 تعداد 11 هزار واحد مسکونی که مورد تعهد بهزیستی است تکمیل و تحویل خانواده معلولان شود.

وی افزود:این واحدهای مسکونی با کمک 150 میلیون ریالی بلاعوض بنیاد مستضعفان،100 میلیون ریالی بهزیستی و 50 میلیون ریالی خیرین ساخته می شوند .

وی در پاسخ به سئوال خبرنگار ایرنا در خصوص اشتغال 3 درصدی معلولان در دستگاه های اجرایی نیز گفت:در سال گذشته 45 هزار اشتغال برای افراد تحت پوشش بهزیستی در سراسر کشور ایجاد شد که 55 درصد این اشتغال ها برای افراد معلول بود .

محسنی بندپی افزود: برخوردار کردن اعتبارات اشتغالزایی 150 میلیون ریالی با بهره کم و پرداخت حق بیمه کارفرمایی از دیگر خدمات بهزیستی برای اشتغالزایی افراد تحت پوشش است و بنگاه های اقتصادی که زمینه اشتغال افراد معلول را فراهم می کنند حق بیمه آنها تا پنج سال توسط بهزیستی پرداخت می شود.

وی اظهار کرد:قانون در سال 83 الزام و تکلیفی برای اشتغال سه درصد افراد معلول در دستگاه های اجرایی نداشت ولی این امر در بازنگری لایحه حمایت از حقوق افراد دارای معلولیت مورد تایید قرار گرفت و دستگاههای اجرایی و سازمان های استخدامی جدید موظف به اجرای قانون سه درصد اشتغال افراد معلول هستند.

محسنی بندپی گفت: این لایحه در مجلس دهم در کمیسیونی مشترک تصویب شده و امیدواریم بتوانیم تا پایان سال 95 این قانون توسط دولت نیز تصویب و از سال 96 اجرایی شود.

وی گفت: تعداد پنج میلیون و 300 هزار نفر از خدمات سازمان بهزیستی کشور بهره مند هستند که از این تعداد یک میلیون و 200 هزار نفر معلول می باشند ضمن اینکه تعداد زنان سرپرست خانوار در کشور که زیرنظر بهزیستی می باشند 500 هزار نفر می باشد.

وی در خاتمه با تجلیل از تلاش صورت گرفته برای ساخت و راه اندازی بزرگترین مرکز درمانی و نگهداری بیماران مزمن روانی استان خوزستان در دزفول گفت:مرکز توانبخشی بیماران روانی مزمن شهرستان دزفول می تواند به صورت جامع درآمده و علاوه بر نگهداری شبانه روزی ، خدمات ویزیت در منزل نیز داشته باشد و در کنار آن نیز مرکز حرفه آموزی و اشتغال نیز راه اندازی شود تا از ظرفیت ها ،نبوغ و اندیشه افراد معلول نیز استفاده شود.

وی گفت: اگر بتوانیم در کنار مراکز شبانه روزی ارتقای دانش افراد معلول را نیز داشته باشیم زمینه و بستر برای بازگشت آنان به جامعه فراهم خواهد شد .