ورق استیل قطعه ای می باشد که از آهن و کربن ساخته می شود. در تولید ورق استیل از آلیاژهای مختلف استفاده می شود. افزودن این آلیاژ ها به ورق استیل باعث ایجاد ویژگی های مختلف از جمله؛ شکل پذیری، سختی و مقاومت در این ورق می شود. وقتی میزان کربن آلیاژ استیل افزایش یابد میزان سختی آن نیز افزایش می یابد. از طرف دیگر با افزایش میزان کربن میزان شکل پذیری این ورق کاهش می یابد. این نوع ورق در دو شکل مربع و مستطیل تولید می شود و ابعاد آن نیز متفاوت است. از این ورق در صنایع مختلف استفاده می شود که در گریدهای متفاوت طراحی و تولید می شود و در اختیار مشتری قرار می گیرد.

ورق استیل

ویژگی های ورق استیل و مزیت استفاده از این ورق

به دلیل وجود آلیاژهای با کیفیت در ورق استیل؛ این نوع ورق در برابر دماهای مختلف مقاوم است. برای مثال این نوع ورق در برابر دمای هزار درجه سانتی گراد و منفی دویست درجه سانتی گراد ماندگاری دارد. در فرمول این نوع استیل که برای تولید ورق استیل از آن استفاده می شود؛ از عناصر مختلف از جمله؛ منگنز، گوگرد، سیلیسیم و فسفر استفاده می شود. اضافه کردن عنصر کروم به این ترکیب خاصیت ضد زنگ به استیل می دهد. این استیل در برابر انواع مواد شیمیایی که خاصیت خورنده دارند پایداری مناسب دارد. ورق استیل در انواع مختلف و ابعاد متفاوت طراحی و تولید می شود. معیار تعیین کننده در تقسیم بندی این نوع ورق؛ نوع آلیاژهایی است که در فرمول این ورق ها به کار می روند. برای مثال استیلی که در تولید این ورق ها به کار می رود در سری های متفاوت تولید می شوند؛ سری سیصد و سری چهارصد از جمله رایج ترین نوع  ورق استیل هستند. سری سیصد از جمله رایج ترین نوع ورق در بین مشتریان می باشد. هر یک از این ورق ها ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند. برای مثال ویژگی های سری چهارصد شامل موارد زیر می باشد؛ این نوع ورق برای تولید وسایل مورد نیاز روزانه استفاده می شود، مقاومت آن در مقایسه با سری سیصد کم تر است، در برابر سایش ماندگار است و در تولید چنگال و قاشق و وسایل این چنین از این نوع ورق استفاده می شود؛ چون که قابلیت پولیش کاری دارد. هم چنین برای تزئینات و طراحی های داخل منزل در صورت استفاده از استیل از ورق سری چهارصد استفاده می شود؛ دلیل این انتخاب این است که میزان شکل پذیری این ورق بسیار زیاد است. ورق های استیل ویژگی های زیادی دارند. برای مثال نسوز هستند، در برابر مواد اسیدی مقاوم هستند و این ورق ها روکش دار هستند. این ورق یک سطح کاملا صاف، براق، درخشان و صیقلی دارد. ظاهر آن زیبا و جذاب است به این دلیل در طراحی داخل ساختمان می توان از آن استفاده کرد.

ورق استیل                                                     

ضد زنگ بودن ورق استیل

در بخش های قبل به این نکته اشاره شد که در تولید ورق استیل از عناصر مختلف از جمله کروم استفاده می شود. افزودن عنصر کروم به استیل خاصیت ضد زنگ بودن را می دهد. وقتی این استیل در مجاورت با هوا قرار می گیرد؛ عنصر کروم موجود در استیل با اکسیژن وارد واکنش می شود؛ در نتیجه یک لایه نازک روی استیل ایجاد میشود که از واکنش لایه های زیرین ورق با هوا جلوگیری می کند.  برای تولید این نوع ورق از روشی به نام نورد استفاده می شود. در این روش به ورق شکل داده می شود. در این روش از یک سری غلتک استفاده می شود؛ شمش فولادی مورد نظر در بین این غلتک ها قرار می گیرد، در طول مسیر فاصله این غلتک ها کاهش می یابد، سرانجام ورق با ضخامت مورد نیاز تولید می شود.برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت بازرگانی استیل خانی  مراجعه نمایید.