خانه تاریخی حکیمیان زنجان در فهرست آثار ملی ثبت می شود

یحیی، رحمتی، مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، گفت : یکی از خانه های تاریخی شهر زنجان که در محله حق وردی از محلات قدیم زنجان قرار دارد خانه حکیمیان است که قدمت آن به اواخر دوره قاجار می رسد و سال گذشته به موجب تفاهم نامه بین اداره کل راه و شهرسازی و اداره کل میراث فرهنگی این خانه در قبال مرمت و احیاء به مدت 10 سال به میراث فرهنگی استان جهت کاربری گردشگری و فرهنگی واگذار گردیده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان زنجان، افزود: این خانه تاریخی متعلق به ادیب عزیزاله حکیمیان است و بنا به بررسی ها و اطلاعات بدست آمده ایشان پزشک طب سنتی بوده است و گفته می شود اجداد ایشان از شاگردان ابن سینا پزشک شهیر شرق زمین بوده است.

رحمتی، اظهار کرد: پرونده ثبتی این اثر تاریخی جهت ثبت در فهرست آثار توسط اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری استان زنجان تهیه شده است.

وی، با بیان اینکه، خانه تاریخی حکیمیان، با مساحت 1300 متر در آینده به یکی از مکانهای دیدنی استان زنجان تبدیل خواهد شد، افزود؛ بنا بر مفاد تفاهم نامه، اداره کل راه و شهرسازی استان زنجان با ثبت این اثر تاریخی در فهرست آثار ملی، موافقت کرده است.