استاد دانشگاهی که علم را با عمل آمیخت

کاوه احمدی امروز در گفت و گو با خبرنگار عصر زنجان با بیان اینکه 46 سال دارم و استاد دانشگاه هستم، اظهار کرد: از سال 76 کار پرورش گاو گوشتی را در زنجان شروع کرده ام.

وی با اشاره به اینکه از سال 76 با عزمی راسخ گاوداری را در زمینه پرواربندی آغار کرده ام، تصریح کرد: برای شروع خانواده ام  کمکم کرده اند تا بتوانم گاو داری را راه اندازی کنم .

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی زمینه اشتغال 7 نفر را فراهم کرده است

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه برای راه اندازی گاوداری 30 میلیون تومان هزینه کرده ام، افزود: با راه اندازی گاوداری زمینه اشتغال چهار نفر به صورت مستقیم و سه نفر به صورت غیرمستقیم فراهم شده است.

احمدی با اشاره به اینکه خود بنده در رشته دامداری فارغ التحصیل شده ام، افزود: علت اصلی راه اندازی گاوداری علاقه به رشته تحصیلی بود و در این راستا دوره های آموزشی که سپری کرده بوده ام خیلی کمکم کرد تا بتوانم گاوداری را راه اندازی کنم.

درآمد سه میلیون تومانی از گاوداری

وی با بیان اینکه به طور ماهیانه از گاوداری سه میلیون تومان سود خالص دریافت می کنم، گفت: هزینه های ناخالص در آمدی از گاوداری صرف خرید علوفه و گوساله می شود تا تعداد پرواربندی را توسعه دهم.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با اشاره به اینکه اکثر مواقع گوساله ها را بدون واسطه و دلال مستقیماً وارد کشتارگاه می کنم، گفت: اگر گوساله های وارده به کشتارگاه توسط واسطه یا دلالان انجام شود به سودی که باید به آن برسم نخواهم رسید.

احمدی خاطرنشان کرد: گوساله های پرورش داده شده در گاوداری بلافاصله بعد از کشتار توسط قصابان خریداری می شود تا از این طریق وارد بازار فروش شود.

وی با اشاره به اینکه 300 میلیون ریال از بسیج سازندگی وام اشتغال زایی دریافت کرده ام، اظهار کرد: با وام 30 میلیونی بسیج سازندگی 12 گوساله خریداری کرده ام و تعداد گوساله های خود را افزایش داده ام.

ماهانه 10 تن گوشت وارد بازار فروش می شود

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی با بیان اینکه به طور متوسط 10 تن گوشت وارد بازار فروش می شود، افزود: سالانه 120 تن گوشت قرمز توسط گاوداری تولید می شود و برای عرضه به بازار فروش به کشتارگاه ارسال می شود.

احمدی با اشاره به اینکه اداره دامپزشکی در کار واکسیناسیون و مایه کوبی همکاری خوبی داشته اند، تصریح کرد: طبق مقررات دامپزشکی استان زنجان در بحث واکسیناسیون اقدامات لازم را انجام داده اند.

مدرک دلیلی برای کسب شفل نیست/جوانان به مدرک اتکا نکنند

وی با بیان اینکه داشتن مدرک دلیلی برای کسب شفل نیست ، خاطرنشان کرد: جوانان دنبال شغل باشند و به مدرک اتکا نکنند و قبل از شروع به اشتغال بازار کار را رصد کنند.

کارآفرین عرصه اقتصاد مقاومتی به طرح های اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی بسیج سازندگی اشاره کرد و گفت: بسیج سازندگی طرح های خوبی در زمینه اقتصاد مقاومتی و اشتغال زایی دارد و اگر جوانان می خواهند موفق شوند به بسیج سازندگی مراجعه کنند و از وام های اشتغال زایی استفاده کنند.