درک عمق محرومیت پیرزن روستایی توسط جهادگران ماهنشانی+تصاویر

خانه های روستای شهرستان ماهنشان از چوب ، گل و خاک ساخته شده است و مردم در خانه هایی زندگی می کنند که با کمترین استاندارد ها و از مصالح طبیعی ساخته شده است و احتمال خراب شدن آن هر لحظه در پی بارش های شدید برف و باران منطقه وجود دارد.

کسانیکه توانایی مرمت و گل کوبی به سقف و دیوار را دارند قبل از رسیدن فصل پاییز و زمستان آخرای شهریور ماه این اقدامات را برای جلوگیری از چیکه کردن برف و باران هنگام بارندگی انجام میدهند، اما کسانی که توانایی این کار و ندارند در فصل بارندگی باید منتظر چیکه های باران از سقف منزلشان باشند.

بارش های باران و برف بسیاری از خانه های این منطقه را با مشکل مواجه می کند و مردم با سختی و مشقت زیر سقف این خانه ها زندگی می کنند.

بسیاری از خانه ها در هنگام بارش چکه می کند و بسیاری دیگر تخریب می شوند که سختی زندگی را برای مردمان این منطقه بیشتر می کند.

جهادگران حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی سپاه ناحیه ماهنشان این بار با همت بیشتر و با تعهد به اسلام ناب، نام ،نان، مقام و عنوانهای دنیای دون را رها میکنند و در پی انجام تکالیف در یکی از محرومترین روستا ها به پیرزنی کمک می کنند تا با مرمت و تعمیر سقف منزل مسکونی آنها را در فصل زمستان در امان نگه دارد.

پیرزنی که توانایی کار و همراه برای همراهی گذران زندگی ندارد تنها دلخوشی او دختر اوست که آن هم آنقدر قلاب به قالی زده و کار روستایی و مردانه انجام داده از توان افتاده است.

شوکت رحمانی در گفت و گو با خبرنگار شمیم ماهنشان گفت: روزگاری با صاحبم -همسر- برو بیایی واسه خودمون داشتیم تک پسرم که امید روزهایی پیریم بود بعد از فوت همسرم براثر سانحه ای در آتش سوزی ضمن اینکه زن و فرزندش را از دست داد خود دچار سوختگی شدید شد و حالا من مانده ام با یک دختر و چشم به جاده ها .

وی از حضور جهادگران برای کمک  رسانی به آنها اظهار خرسندی می کرد و می گفت: ما هم جوانانی در راه خدا از فامیلای درجه یک به انقلاب داده ایم و عکس آنها که روی طاقچه منزلش بود نشانمان می داد و برای آنها افتخار می کرد.

با حضور جهادگران در منزلش شور و شادی در چشمان مادر پیر نمایان بود، چنان از حضور آنها دلگرم و شاد شده بود که با پای ناتوان و عصا به دست برای آنها چایی  درست میکرد و برای آنها دعای عاقبت بخیری می کرد.

آری بسیج سازندگی در قالب اردوهای جهادی هدفی جز خدمت رسانی و شاد کردن دل محرومین ندارند، بسیجیان  همواره با واژه هایی همچون مقاومت، پایداری، فداکاری، گذشت، جوانمردی و…. قرین هستند، اما بدون شک این تمامی معانی و کارکردهای بسیج خصوصا بسیج سازندگی نیست بلکه باید دید بسیج امروز چه حماسه هایی می آفریند، بسیج سازندگی در قالب اردوهای جهادی پیشرفت و توسعه کشور را از دل روستا ها آغاز کردند و با اقداماتی کشور را در راستای خودکفایی و آبادانی یاری می کنند.

تیم ۲۵ نفری جهادگران حوزه مقاومت بسیج شهید رجایی  ماهنشان که به مدت هفت روز مشغول به کمک رسانی بودند اظهار کردند که ما از دل همین روستاها و مناطق محروم هستیم و عمق محرومیت هم نوعان خود را درک کرده و در راستای کمک رسانی به آنها اول شناسایی و بعد یکدیگر را خبر می کنیم و با هدایت فرمانده حوزه شهید رجایی سپاه ناحیه ماهنشان در قالب اردوی جهادی به کسانیکه محروم هستند و احتیاج به کمک دارند، آماده خدمات رسانی می شویم.