به گزارش پارس نیوز، 

آنچه که باید در خصوص سام نوری بدانید :

  • نام:سام
  • نام خانوادگی: نوری
  • تاریخ تولد:1350/6/21
  • محل تولد: تهران
  • حرفه:بازیگر 
  • سال های فعالیت:شروع فعالیت از سال1387 با مهران مدیری
------------------------------------------------------------------------------------------------سام نوری
 

زندگینامه سام نوری

خانواده

سام نوری 21 شهریور 1350 در شهر تهران به دنیا آمد. پدر او حسین نوری قهرمان پیشین تیم ملی کشتی ایران و مادرش جمیله فردین بازیگر و خواهر محمد علی فردین میباشد. نوری کار بازیگری خود را به طور رسمی در سال 88 و با مرد هزارچهره شروع کرد.

بیوگرافی سام نوری

جمیله مادر سام نوری و محمد علی فردین

کودکی

در دوران کودکی به فراگیری موسیقی و نواختن پیانو نزد اساتید مختلف پرداخت و از همان زمان به آموختن زبان های انگلیسی و فرانسه اهتمام ورزید.

تحصیل در خارج از کشور

در سن 12 سالگی به منظور بهبود فرآیند زیان آموزی و سپس گذراندن مقاطع تحصیلی بالاتر، راهی پاریس شد. ره آورد این سفر 20 ساله، تسلط بر زبان های انگلیسی، فرانسه، آلمانی، ایتالیایی و فارغ التحصیلی از دانشگاه های آلمان و فرانسه در 3 رشته ی مدیریت بین الملل با تمرکز بر اصول مذاکره، الکترونیک و بازاریابی است.

ازدواج همسر سام نوری

تاکنون خبری از وضعیت تاهل سام نوری منتشر نشده، ولی برخی سایت ها این عکس را به عنوان همسر سام نوری معرفی میکنند که صحت ندارد.

سام نوری در رستوران

سام نوری در رستوران

فعالیت حرفه ای

نحوی ورود به بازیگری

سام نوری درباره نحوه ورود خود به عرصه بازیگری می گوید:«من و علیرضا عصار از دوستان قدیمی هستیم و از طریق وی با آقای مدیری آشنا شدم تا اینکه به پیشنهاد ایشان در «مرد دو هزار چهره» برای نخستین بار جلوی دوربین رفتم. البته من حدود 21 سال در ایران نبودم و در بازگشت به کشور، این آشنایی صورت گرفت. هر چند مادرم خانم فاطمه نوری هم در زمینه بازیگری فعالیت دارند و در کل از کودکی در خانواده ای هنرمند پرورش یافته ام. مرحوم دایی ام زمانی که بازی می کردند من کودک بودم و از تماشای کارهای او لذت می بردم. گرچه به دلیل سن کم، خاطره چندانی از آن مرحوم ندارم».

سام نوری و مهران مدیری

سام نوری و مهران مدیری

فعالیت در مدلینگ

پدر بزرگش علی فردین از بازیگران پیش کسوت تئاتر، دایی بزرگ او محمد علی فردین بازیگر و کارگردان سرشناس ایران، دایی دیگر وی عباس فردین شاعر و نوازنده ی سازهای بادی در ارکستر فیلارمونیک تهران و مادرش جمیله فردین بازیگر سینما، تلوزیون و تئاتر بودند. بنابراین در تمام دوران کودکی و تحصیل، تحت تأثیر فضای خانوادگی و زندگی در مهد فرهنگ و هنر اروپا، تئاتر و سینمای جهان را با جدیت پیگیری نموده و از 20 سالگی به عنوان تجربه های جانبی در ایران و فرانسه برای چندین شرکت مد به عنوان مدل فعالیت کرده است. درست از همان زمان، با توجه به چهره، استایل مناسب و متفاوت و نیز استعداد و آگاهیش از هنر روز دنیا، پیشنهادهای متعدد بازیگری برای وی در سینما و تئاتر ایران آغاز شد. ولی او ادامه ی فعالیت در زمینه های فنی و تولیدی را ترجیح داد، تا این که سال 1387 برای ایفای نقش در سریال تلوزیونی مرد دو هزار چهره، توسط مهران مدیری انتخاب شد و بدین صورت وارد عرصه ی بازیگری گردید.

 سام نوری و مهران مدیری

 سام نوری و مهران مدیری در نهنگ عنبر

فیلم شناسی سام نوری

سینمایی

  • نهنگ عنبر(سامان مقدم1394)
  • نیمکت (فلورا سام 1395)
  • لابی (فیلم) (محمد پرویزی 1395)
  • تلویزیونی و شبکه نمایش خانگی
  • دیواربه دیوار 2 (1397)
  • شهرزاد 3 (1396)
  • شهرزاد 2 (1396- 1395)
  • دیواربه دیوار (1396- 1395)
  • شهرزاد (1395 - 1394)
  • در حاشیه (1394)
  • عطسه (1394)
  • شوخی کردم (1393–1392)
  • قهوه تلخ (1391–1389)
  • مرد دوهزارچهره (1388)

سلفی سام نوری با بازیگران در حاشیه

سلفی سام نوری با بازیگران در حاشیه


مصاحبه با سام نوری

چهره اش نیز شباهت زیادی به دایی اش دارد. با این وجود مسیری مستقل را برای خودش در نظر گرفته و در حال طی کردنش است. او نقش «سرپرستار» را در سریال «در حاشیه» بازی می کند.

شما پیش از این سابقه همکاری با مهران مدیری داشته اید. «در حاشیه» چه حال و هوایی برای شما دارد؟

کارهای آقای مدیری همیشه کارهای جدید هستند و به قول معروف هر بار جنجالی تر از دفعه قبلش می شود. این بار با وجود برگشت شان به تلویزیون بعد از چندین سال، سریال «در حاشیه» توجهات را بیشتر از همیشه به خودش جلب کرده.

تغییر رسانه از شبکه نمایش خانگی به صدا و سیما، تغییر در نحوه کار شما ایجاد کرده؟ یعنی در بازی و نحوه کار شما به صورت مشخص تفاوتی ایجاد کرده؟

طبیعتا بودن رسانه ملی با شبکه نمایش خانگی تفاوت های بسیار زیادی دارد اما در نحوه بازی نه، تفاوتی نکرده برای ما فرقی نمی کند که مخاطبمان 5 هزار نفر باشد یا 50 میلیون نفر ما نهایت سعی مان را می کنیم که بهترین اجرا را داشته باشیم تا بتوانیم از آن مقدار وقتی که مخاطب برای ما می گذارد بهترین استفاده را بکنیم و به بهترین شیوه پاسخگوی وقتی که برایمان گذاشته اند باشیم.

زندگینامه سام نوری

 مهدی سلطانی و سام نوری در سریال شهرزاد

درباره نقشی که در این مجموعه بازی می کنید کمی توضیح بدهید. اینکه چگونه با این نقش ارتباط برقرار کردید و چطور به این شخصیت رسیدید؟

این آدمی که من رُلش را بازی می کنم یک آدم هیچ کاره است که می آید سرپرستار می شود و از قضایا سوءاستفاده می کند. از فامیلی اش با وکیل آقای کاشف سوءاستفاده می کند و می آید جزء تیم بیمارستان می شود و به عنوان سرپرستار مشغول به کار می شود. اصولا این آدم اصلا در این دنیا زندگی نمی کند. الان اینجا ظهر شنبه است و فکر کنم در جایی که این آدم زندگی می کند الان مثلا 8 شب سه شنبه است.

در عوالم دیگری زندگی می کند و کلا هیچ فرمانبرداری از کسی ندارد. همش در و دیوار را نگاه می کند و یک چیزهایی می بیند که بقیه نمی بینند. برای اینکه بتوانم با این نقش ارتباط پیدا کنم آقای مدیری خیلی زحمت کشیدند و خیلی صحبت ها را با من انجام دادند. اینکه این فرد چه ویژگی هایی دارد، چه ذهنیت هایی دارد و درواقع انگار در فکر و ذهنش یک کارتون دارد می گذرد و اصلا ذهنیت عادی ندارد. به این ترتیب نقش را پیدا کردم و حاصلش آن چیزی شده که الان مشاهده می کنید.

کمی درباره نقش هایی که در سال های اخیر ایفا کرده اید بگویید تا یک نگاه اجمالی به فعالیت های هنری شما در این سالها داشته باشیم؟

من با آقای مهران مدیری شروع کردم. در سریال «مرد هزارچهره» بعد «قهوه تلخ» بود. بعد از آن «شوخی کردم» و «در حاشیه» هستیم. در این بین برای آقای سامان مقدم فیلم نهنگ عنبر را بازی کردم.

عکسهای سام نوری

سام نوری و رامسین کبریتی

کار با مهران مدیری برای شما چه ویژگی هایی دارد؟

برای هر بازیگری شروع کارش و همکاری با کارگردان صاحب نام و درجه یک بسیار مهم هست. به واسطه دوستی که با علیرضا عصارداشتم با مهران مدیری آشنا شدم تا اینکه به توصیه ایشان در «مرد دو هزار چهره» برای اولین بار جلوی دوربین رفتم که تجربه فوق العاده مفید و ارزنده ای بود. نحوه کار مهران مدیری به گونه ای هست که بازیگر در فضای مفرح و جذابی حضور پیدا میکند و معمولا در سر صحنه کارهای او همۀ وقت به من خوش می گذرد. مدیری در کارش صبر و حوصله فراوانی دارد و بخوبی توانایی های بازیگر را رصد میکند و از او بازی دلخواهش را با راهنمایی درست میگیرد؛ به همین علت هست که خیلی از بازیگران بازی های خوبشان را در کارهای مدیری ارائه میکنند و در سایر کارهای کارگردان ها عمده درخشان نیستند. راستش حضورم در کارهای مدیری برایم تجربه خوشایندی بوده هست، بخصوص نقش سرپرستار بیمارستان «در حاشیه 2» که کاراکتر خاص و جذابی داشت.

دوست دارید همچنان نقش های کمدی بازی کنید؟

در حال حاضر ترجیح میدهم کمی از نقش های کمدی فاصله بگیرم و نقش های جدی و رئال تری مانند مشیری بازی کنم. دوست دارم نقش آدم های چندوجهی را بازی کنم که منطبق بر حقیقت های زندگی مردم ایران در درام داستان فیلم نوشته شده اند.

عارف لرستانی ، سپند امیرسلیمانی ، علی اوجی و سام نوری

عارف لرستانی ، سپند امیرسلیمانی ، علی اوجی و سام نوری در حاشیه 

ابا سامان مقدم قبلا در فیلم نهنگ عنبرهمکاری موفقی داشتید…

بله، مردم همۀ وقت از کمدی های خوش تولید و جذاب استقبال می کنند و نهنگ عنبر هم ضمن داشتن یک داستان مفید از بازی های مفید رضا عطاران و مهناز افشار بهره می برد. برای من نقش دندانپزشک دون ژوان فیلم هم خیلی جذابیت داشت.

شخصیتی که اکثر وجوهات خاکستری داشت. من سامان مقدم را گذشته از بازی در فیلم نهنگ عنبر می شناختم و نوع نگرشش را به بازیگری دوست داشتم و به نظرم فیلم هایی که ساخته آثار متفاوتی میباشند و کارگردان درجه یکی هست و فیلم هایش با سلائق هنری من همخوانی دارد.

این نگاه متفاوت در چه زمینه هایی قابل تعریف است؟

تفاوتی نمی کند که مقدم کمدی بسازد یا فیلم درام و جدی. نوع تفکرش نسبت به جامعه مناسب، درست و در این اساس دیدگاه های مشترکی داریم. در نهنگ عنبر در قالب یک شخصیت خاکستری بازی کردید و نقش مشیری چنین خصلتی دارد.

بیوگرافی سام نوری

بیوگرافی سام نوری نوه فردین

آیا به ایفای این نوع نقش ها علاقه بیشتری دارید؟

به نظرم در آثار مقدم شخصیت بد نداریم. این شخصیت ها در موقعیت هایی قرار می گیرند و مرتکب لغزش و خطایی میشوند. در نهنگ عنبر نقش پزشک به هیچ عنوان خاکستری نبود. آدمی بود که سرش به زندگی خودش گرم بود و برحسب اتفاق با رویا برخورد میکند و به هم علاقه مند میشوند. بنابراین نمی شود قضاوت کرد که او رویا را از چنگ ارژنگ «رضا عطاران» درآورده باشد، زیرا اصلا ارژنگ علاقه اش را به رویا علنی نکرده بود و فقط در درونش این علاقه وجود داشت.

اهمیت شناسنامه نقش

سعی میکنم در بازیگری به تمام ویژگی هایی که می تواند به بازی بازیگر کمک کند دقت داشته باشم و بازی بدن هم جزو همین ویژگی هاست. همین حالا در دیوار به دیوار نقش دشواری را بازی میکنم و چون متن خوبی برای کار نوشته شده بازیگران می توانند نقششان را درست ارائه کنند.

مقدم با در نظر گرفتن متن نوشته و دقت به جنس بازی بازیگران اثر موفقی را ساخته هست و مخاطبان هم با این شخصیت ها ارتباط برقرار می کنند. من در ایفای نقش به شناسنامه شخصیت نگاه میکنم که چه خاستگاهی دارد و چه کرده و قرار هست چه بکند. همۀ وقت باید بازی بدن بازی کلامی بازیگر هماهنگی داشته باشد. در آلبوم در حاشیه من نقش پرستاری را بازی می کردم که دوست داشت جلب دقت کند و درضمن باید کمتر حرف می زد و اکثر در صحنه با ژست گرفتن حضور داشته باشد و بازی اش از طریق صورتش ارائه شود.


عکسهای سام نوری

سام نوری

شهاب حسینی ، سام نوری و سپند امیرسلیمانی

سام نوری

رضا عطاران و سام نوری نهنگ عنبر

سام نوری

شقایق فراهانی و سام نوری

سام نوری

سام نوری در دیوار به دیوار

سام نوری

برزو اجمند ، هادی کاظمی ، عارف لرستانی ، محمدرضا هدایتی و سام نوری در قهوه تلخ