ساماندهی چرای دام در عرصه های طبیعی سرخه آغاز شد

حمید همتی با اشاره به آغاز اجرای پروژه بزرگ ساماندهی چرای دام در سرخه، ابراز داشت: این طرح در سطح یک هزار و ۵۰۰ هکتار از مراتع و منابع طبیعی سرخه انجام می شود.

وی افزود: هدف از اجرای این طرح حفاظت ویژه از مراتع طبیعی و منابع خدادادی محسوب می شود که اجرای آن در دستور کار جدی  اداره منابع طبیعی و آبخیزداری سرخه قرار گرفته است.

ثبت۷۰سند اراضی ملی در سال۹۴

رئیس اداره منابع طبیعی سرخه از رشد چشم گیر صدور سند مالکیت و انفال در سال گذشته نسبت به سنوات پیشین خبر داد و گفت: در سال ۹۴، ثبت سند ۴۸۵هزار هکتار از اراضی ملی و منابع طبیعی شهرستان پیگیری و دریافت چهار سند اراضی ملی به نام دولت صورت گرفته که این میزان از مجموع تعداد سندهای صادر شده توسط منابع طبیعی منطقه در یک دهه گذشته بیشتر است.

همتی درباره نحوه اجرای طرح کاداستر در دولت یازدهم نیز، توضیح داد: با اجرای طرح کاداستر بسیاری از موارد جعل اسناد، خرید، فروش و اشتباه در تشخیص ملی بودن یا نبودن اراضی پیش نخواهد آمد که این از مهمترین مزایای کاداستر است.

وی افزود: در شهرستان سرخه واگذاری ۷۰فقره اراضی ملی شده به مساحت ۱۰۰هکتار برای استفاده در طرح های کشاورزی و مرغداری با همکاری سازمان جهاد کشاورزی انجام شده است.

رئیس منابع طبیعی سرخه در پایان گفت: رسیدگی به۴۰ پرونده تخلف و تصرف اراضی ملی شامل تخلفات مازاد و اراضی ملی توسط این اداره انجام شده است.