معاونت عمرانی استانداری سمنان به تخلفات ساخت و ساز روستایی رسیدگی می کند

قدرت الله ابک در اولین گردهمایی بخشداران استان در سالن کوثر استانداری سمنان افزود: از این پس معاونت عمرانی استانداری با بررسی تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق روستایی، با تشکیل پرونده و صدور رای درباره ساختمان های احداث شده در اراضی فاقد سند مالکیت، جریمه برای مالکان در نظر می گیرد.

وی گفت: با توجه به افزایش تخلفات ساخت و سازهای غیرمجاز در مناطق روستایی، صدور پراونه ساختمان روستایی را معاونت هماهنگی امور استانداری بر عهده خواهد گرفت.

وی افزود: به منظور جلوگیری از هرگونه ساخت وساز غیر مجاز در روستاها و شهرهای بدون شهرداری و طبق ماده 99قانون شهرداری ها، صدور مجوز ساخت وساز روستایی از سال 95 از سوی معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندری سمنان انجام می شود.

ابک اظهار کرد: براساس راهکار جدید، معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری با تشکیل کمیسیون، تخلفات های ساخت وسازهای غیرمجاز در روستاهای استان سمنان را بررسی خواهد کرد.

وی گفت: دبیر کمیسیون موظف است پس از بررسی پرونده،صدور رای نهایی را تا 10روز به نماینده یا صاحب ملک گزارش دهد و مهندسان ناظر ساختمانی در صورت مشاهده هرگونه تخلف ساختمانی در اولین فرصت، مستندهای ساخت وساز غیرمجاز را به استانداری ارائه دهند.

مدیرکل دفتر فنی استانداری سمنان با بیان این که بخشداران بازوی اقتصادی و عمرانی استانداری هستند گفت: بخشداری ها باید با آموزش های مدون و برنامه ریزی های دقیق، از ساخت و ساز های غیرمجاز در روستاها و شهرهای فاقد شهرداری جلوگیری کنند.

22 درصد از کل جمعیت استان سمنان در مناطق روستایی زندگی می کنند.