بدهی دولت به گندم‌کاران در هفته‌های آینده پرداخت می‌شود

علی طیب‌نیا عصر امروز در حاشیه برگزاری نشست با فعالان اقتصادی استان سمنان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در سمنان اظهار داشت: امسال تولیدات گندم کشاورزان و خرید تضمینی دولت از آنان افزایش چشم‌گیری داشت.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه این افزایش تولید، یارانه تولید گندم زیادی را به دولت تحمیل کرد تصریح کرد: هزینه واردات گندم برای دولت به ازای هر کیلوگرم حدود هفت هزار ریال تمام می‌شد؛ درحالی‌که قیمت خرید تضمینی گندم از کشاورزان حدود 13 هزار ریال بوده و یارانه گندم در کشور افزایش زیادی داشته است.

وی با اشاره به حجم بدهی دولت بابت خریت تضمینی گندم به گندم کاران افزود: درمجموع دولت بابت خرید تضمینی گندم می‌بایست بیش از 14 هزار و 500 میلیارد تومان به گندم کاران پرداخت می‌کرد.

وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه حدود چهار هزار میلیارد ریال از مطالبات گندم کاران از دولت باقی‌مانده است تصریح کرد: با توجه به همه مشکلات اقتصادی که دولت با آن مواجه بود؛ بیش از 10 هزار و 500 میلیارد تومان از مطالبات گندم کاران کشور به آنان پرداخت‌شده است.

وی با اشاره به تلاش دولت برای پرداخت مطالبات گندم کاران اظهار داشت: در تلاشیم که تا دو هفته آینده مطالبات گندم کاران کشور را به‌صورت کامل پرداخت کنیم.