زبان تحریم‌ها در برابر ایران مدت‌هاست که شکست خورده است

 «خلیل نصرالله» تحلیلگر سیاسی لبنانی با انتشار یک پست توئیتری به بی نتیجه بودن  تحریم‌های آمریکا علیه ایران اشاره کرد.

نصرالله در این پست توئیتری نوشت: از زمانی که آن حمله بی سابقه به پایگاه آمریکایی‌ها در عین الاسد وارد آمد، واشنگتن روند جابه‌جایی نظامیان خود در سوریه، عراق و چه بسا در دیگر مناطق را آغاز کرد.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها، دور جدیدی از تحریمها را علیه ایران اعمال می‌کنند؛ این در حالیست که تهران بر پایه قواعد جدید بازی، عمل می‌کند که بر اساس آن می‌تواند تا دور دست‌ها در دریاها، حضور داشته باشد.

نصرالله ادامه داد: خلاصه آنکه زبان تحریم‌ها، از حد و مرز شکست نیز عبور کرده است.

به تازگی نیز «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل که کشورش ریاست دوره‌ای شورای امنیت را در ماه اکتبر (ماه جاری) برعهده دارد، در خصوص تحریم‌های یکجانبه آمریکا اعلام کرده است که ساز و کار اسنپ‌بک علیه ایران برخلاف ادعای آمریکا فعال نشده است. اسنپ‌بک (بازگشت تحریم‌های سازمان ملل) اتفاق نیفتاده است.

نماینده روسیه افزود: شورای امنیت در این خصوص به صراحت صحبت کرد. تقریباً همه اعضای شورا در ماه اوت نامه‌هایی برای رئیس شورای امنیت ارسال کردند و در آن گفتند موضعشان با ایالات متحده یکی نیست و معتقدند قطعنامه ۲۲۳۱ که توافق هسته‌ای ایران را تایید می‌کند، دست‌نخورده باقی می‌ماند.

وی افزود: می‌دانم که خود آمریکا هم این را می‌داند و آن‌ها از این وضعیت برای ادامه تحریم‌های یکجانبه خود علیه ایران و ادامه فشار حداکثری علیه این کشور استفاده می‌کنند.