دولت برنامه‌ای برای برون‌رفت از مشکلات ندارد

اقبال شاکری نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی با انتقاد از افزایش قیمت مصالح ساختمانی در چند وقت اخیر و تأثیر آن بر قیمت مسکن گفت: متأسفانه در چند وقت اخیر بازارها رها شده و از تسلط و کنترل دولت خارج شده است.

 وی با بیان اینکه در چند روز گذشته با مسئولان وزارت صنعت درباره گرانیها ی اخیر به‌ویژه در حوزه مصالح ساختمانی جلساتی داشتیم که در آنها مشخص بود که مدیران وزارت صنعت در حالت انفعالی قرار دارند، ادامه داد: قدرت خرید مردم از سال گذشته تا به امروز حدود یک‌سوم شده است و دولت هم برای ترمیم این موضوع فکری ندارد.

 عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: برخی مدیران دولتی انتظار دارند که مجلس برنامه ارائه کند تا آنها اجرا کنند و از شرایط فعلی خارج شویم در صورتی که مجلس ناظر است و باید دولت برنامه ارائه کند و مجلس بر آن نظارت کند.

نماینده تهران در مجلس با تأکید بر اینکه دولت هیچ برنامه‌ای برای برون‌رفت از وضعیت فعلی ندارد، اظهار داشت: مشکل اساسی کشور امروز این است که دچار بی‌برنامگی شده است رئیس‌جمهور هم  خودش را در نهاد ریاست‌جمهوری حبس کرده است و خارج نمی‌شود تا بیاید و مشکلات مردم را ببیند.

 وی ضمن انتقاد از فاصله قیمتی بین بازار و کارخانه گفت: دلال‌ها در شرایط فعلی بازار را مدیریت می‌کنند و هیچ فرد یا سازمانی بر این اوضاع نظارت و کنترل ندارد امروز اقتصاد کشور به گونه‌ای اداره می‌شود که ضد مردم است.