تأمین منافع صهیونیست‌ها اولویت نخست روسای جمهور آمریکا

  محمود احمدی بیغش با اشاره به ادعای بایدن در سخنرانی انتخاباتی اخیر خود مبنی بر پایان دادن به حمایت آمریکا از جنگ یمن، گفت: تجربه روی کار آمدن چند رئیس جمهور اخیر آمریکا نشان داده است که سیاست خارجی این کشور هیچ گاه بر مبنای ایجاد ثبات در منطقه نبوده است.

نماینده مردم شازند در مجلس شورای اسلامی بر همین اساس تصریح کرد: نامزدهای انتخاباتی ریاست جمهوری آمریکا برای حضور در کارزارهای تبلیغاتی و برای کسب رأی قشر ضعیف ایالات متحده شعارهای رنگی می دهند اما معمولا بعد از اتمام انتخابات، همان سیاست های پیشین آمریکا در پیش گرفته می شود که هیچ یک به نفع مردم منطقه نیست.

وی در ادامه با بیان اینکه سران آمریکایی در سال های اخیر هیچ حمایتی از مظلومان منطقه نداشته اند، عنوان کرد: اظهارات بایدن به عنوان رقیب انتخاباتی ترامپ صرفا برای خوشآمد گروهی از آمریکایی هاست که از جنگ افروزی نفرت دارند اما در نهایت اقدامی که صورت می گیرد بر اساس سیاست خارجی تعیین شده این کشور است.

احمدی بیغش در ادامه با بیان اینکه سیاست های کلان ایالات متحده آمریکا دست رئیس جمهور این کشور نیست، اظهار داشت: لابی های قدرتمند در آمریکا تعیین کننده سیاست خارجی این کشور هستند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم تأمین منافع صهیونیست ها را اولویت نخست آمریکا دانست و افزود: منافع صهیونیست ها همواره در نابودی ثروت مسلمانان و منطقه بوده از این رو نباید دلخوش ادعاهای تبلیغاتی بایدن باشیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه هدف احزاب آمریکا در منطقه یکی بوده و صرفا عملکرد آنها متفاوت است، خاطرنشان کرد: سیاست جمهوریخواهان به سمت جنگ افروزی و سیاست دموکرات ها یکی به سمت اشاعه فتنه است لذا نتیجه نهایی یکسان ولی از طرق مختلف انجام می شود.