ترامپ در صورت طولانی شدن بیماری‌اش عرصه انتخابات را واگذار می کند

 جلیل رحیمی جهان آبادی با اشاره به تاثیر بیماری ترامپ بر روند انتخابات و اداره ایالات متحده گفت: اگر اتفاقی برای  ترامپ رخ دهد، معاون اول رئیس جمهور تا پایان دوره ریاست جهوری جایگزین او می شود، به عنوان رئیس جمهور سوگند یاد می کند و امور کشور را بر عهده می گیرد.

نماینده مردم تربت جام، تایباد، باخرز و صالح آباد در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: از سوی دیگر اگر وضعیت بیماری ترامپ ادامه پیدا کند که منجر به فوت نشود اما بهبود هم پیدا نکند، قدر مسلم بر فضای انتخاباتی  آمریکا اثر گذار است.

این نماینده مجلس توضیح داد: انتخابات ایالات متحده با توجه به وسعت سرزمینی و لزوم حضور مستقیم کاندیدا در ایالات مختلف مثل ماراتون است و در صورت عدم بهبود ترامپ، عرصه رقابت را در مقابل دموکرات ها از دست می دهد.

 وی تاکید کرد: در صورتی که ترامپ به سرعت به عرصه انتخابات برنگردد،  دموکرات ها روند کاری خود را ادامه می دهند درست است که موقتا فعالیت های انتخابی را کند کردند اما  در نهایت آنها مسیر خود را طی می کنند آن وقت جمهوری خواهان مجبور می شوند کاندیدای جدیدی را به این عرصه  معرفی کنند که نه فرصت دارند، نه برای شان امکان پذیر است و نه اینکه می توانند عرصه انتخابات را رها کنند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس اظهارداشت: بنابراین اگر بیماری ترامپ طولانی شود و بهبود پیدا نکند، عرصه انتخابات را به دموکرات ها واگذار می کند، اما تصور بنده این است که در هر صورت ترامپ به عرصه انتخابات بر می گردد، علائمی که نشان می دهد و اخباری که می رسد حاکی از آن است که بهبود پیدا می کند و به عرصه انتخابات بر می گردد.