تحریم‌ها بهانه دستگاه‌های اجرایی به‌منظور عدم انجام وظایف‌‌شان

 حبیب الله دهمره نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی با اشاره به وضعیت نامناسب موجود در بازار گفت: دولت بازار را به حال خود رها کرده و از ظرفیت‌های موجود برای حل مشکل استفاده‌ای نمی‌کند.

وی افزود: در چند ماه گذشته شاهد تلاطم شدید در بازار و از جمله بازار ارز بودیم که این تلاطم‌ها برخلاف وعده‌هایی است که دولت در ابتدای کار خود داده بود.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در بحث تخصیص ارز 4200 تومانی برای کالاهای اساسی و مواد اولیه شاهد عدم نظارت هستیم که این عدم نظارت باعث شده که کالاها و مواد اولیه وارد شده به دست مصرف کنندگان اصلی نرسد.

دهمرده خاطرنشان کرد: تنها در وضعیتی اوضاع در این حوزه بهبود می‌یابد که دولت بر صد درصد امور از زمان تخصیص ارز تا رسیدن کالا به دست مصرف کننده اصلی نظارت کامل و دقیق داشته باشد.

وی افزود: ما امروز در دو حوزه شاهد نفوذ دلالان و واسطه‌ها هستیم؛ یکی از زمان واردات مواد اولیه تا رسیدن آن به دست تولیدکنندگان که مواد اولیه وارداتی توسط دلالان سر از بازارهای آزاد درمی‌آورد و با قیمت گران به دست تولیدکنندگان می‌رسد و در مورد دوم، در مرحله تولید، کالای تولیدشده تا رسیدن آن به دست مصرف کننده نهایی است که باز این کالاها با نفوذ دلالان در تصرف آنها قرار می‌گیرد و به مراتب بالاتر به مردم فروخته می‌شود.

نماینده مردم زابل در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: یکی از مشکلات مهم ما این است که اکثر مسؤولان در جایگاه خود نیستند و همین مسأله که مسؤول در جای خودش نباشد عامل بروز مشکلات است و هزینه‌ها را در کشور افزایش می‌دهد.

دهمرده خاطرنشان کرد: امروزه شاهدیم که بسیاری از دستگاه‌های اجرایی به وظایف ذاتی خود عمل نمی‌کنند و این عدم انجام وظیفه را به گردن تحریم‌ها می‌اندازند و در واقع تحریم بهانه‌ای برای عدم انجام وظایف ذاتی این دستگاه‌ها شده است.

عضو مجمع نمایندگان استان سیستان و بلوچستان در پایان گفت: واقعیت این است که اکثر مشکلات به دلیل سوءمدیریت در داخل است و بخش اندکی از آن مربوط به تحریم‌هاست که می‌توان در این زمینه گفت 90 درصد مشکلات ناشی از سوءمدیریت و 10 درصد سهم تحریم‌هاست.