تحریم علیه ایران نفعی برای آمریکا ندارد

«ایلهان عمر» عضو مجلس نمایندگان آمریکا ، با انتشار پیامی در حساب کاربری توئیتر خود به تحریم‌های جدید کاخ سفید علیه ایران واکنش نشان داد و از آن انتقاد کرد.

عمر در پیام خود نوشت: «تحریم‌های جدید شرایط را برای مردم ایران در خرید دارو و غذا سخت‌تر خواهد کرد و متحدان نزدیکمان را از ما دور می‌کند. مانند همیشه ترامپ ، پمپئو و آبرامز به شکل حیرت‌انگیزی از لحاظ راهبردی سردرگم و گیج هستند.»

روز گذشته روزنامه واشنگتن پست از تحریم‌های جدید بانکی آمریکا علیه ایران خبر داد. بر این اساس، سه مقام آگاه که نخواستند نامشان فاش شود اعلام کردند دولت ترامپ قصد دارد به زودی چند بانک ایرانی که پیشتر در لیست تحریم‌های ثانویه آمریکا نبودند را تحریم کند. این امر می‌تواند واردات اقلام بشر دوستانه مانند غذا و دارو را هدف قرار دهد.

دونالد ترامپ پیشتر با صدور فرمان اجرایی ۱۳۹۰۲ بخش‌های مالی ایران را تحریم کرده بود. با این حال، به وی پیشنهاد شده است ذیل همین فرمان اجرایی کل سیستم مالی ایران را تحریم کند. پس از ناکامی ترامپ در کارزار فشار حداکثری علیه تهران، واشنگتن می‌کوشد اجازه ورود هیچ اقلام بشردوستانه‌ای را به ایران ندهد.

ادعای دموکرات ها در خصوص عدم اعمال تحریم علیه ایران، در حالی بیان می‌شود که دولت باراک اوباما یکی از گسترده‌ترین رژیم تحریمی علیه ایران را وضع کرد.