هدف آمریکا از اعلام تحریم‌های تکراری، شوک روانی به بازار است

 ابراهیم رضائی با اشاره به تحریم 18 بانک ایرانی از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: این تحریم ها صرفا کاربرد داخلی دارد و اتفاق جدیدی برای جمهوری اسلامی نیست.

نماینده مردم دشتستان در مجلس شورای اسلامی در ادامه با بیان اینکه هیچ یک از احزاب دموکرات جمهوریخواه آمریکا قابل اعتماد نیستند، اظهار داشت: ترامپ تلاش دارد با تحت فشار قرار دادن جمهوری اسلامی، شکست‌های گذشته خود در خروج از برجام که نتوانست اهداف آمریکا را محقق سازد، جبران کند تا با پیروزی در برابر بایدن اجازه ندهد آمریکا به برجام بازگردد که البته بایدن نیز درصورت رأی آوری چنین اقدامی انجام نخواهد داد.

وی در ادامه با بیان اینکه تحریم های جدید 18 بانک اثری روی جمهوری اسلامی ندارد، عنوان کرد: مدیرکل امور بین الملل بانک مرکزی نیز پیش از این اعلام کرده که جمهوری اسلامی در حوزه بانکی تحریم بوده و این تحریم ها جدید نیستند لذا این اقدام صرفا برای ایجاد شوک به بازار و کاهش مجدد ارزش پول ملی است.

رضائی ادامه داد: آمریکا تا کنون نهایت فشار را به ایران وارد کرده اما نتوانسته نظام را به زانو درآورد و ما را پای میز مذاکره بنشاند لذا از هیچ اقدامی برای غلبه فشار روانی به کشورمان مضایقه نمی کند.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم در ادامه با تأکید بر اینکه دولت باید با اراده تحریم ناپذیرکردن کشور را در دستور کار داشته باشد، یادآور شد: پیش از این نیز شاهد تحریم های غذا و دارو از سوی آمریکا و علیه ایران بوده ایم که قطعا حرکت و همت دقیق و سریع مسئولان می تواند آنها را بی اثر کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در پایان با اشاره به ابراز تأسف و نگرانی صرف اروپایی ها از این تحریم ها خاطرنشان کرد: این کشورها پیش از این بی خاصیت بودن خود را در عمل ثابت کرده و نشان داده اند که مستعمره سیاسی آمریکا بوده و اراده ای جدا از اراده ایالات متحده ندارند.