مجلس، فضای‌مجازی را سامان می‌دهد

 رضا تقی‌پور درباره اقدامات مجلس برای ساماندهی فضای مجازی ، گفت: برخی از کمیسیون‌های مجلس از جمله کمیسیون صنایع و معادن و کمیسیون فرهنگی اقداماتی را برای ساماندهی فضای مجازی در دستور کار خود دارند.

وی بیان کرد: حفاظت از حریم شخصی، تقویت اقتصاد دیجیتال و حاکمیت داده‌ها از جمله مباحثی است که کمیسیون‌های مجلس مورد بحث و بررسی قرار می‌دهند.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: ما در حال بررسی هستیم تا کل موضوعات اولویت دار فضای مجازی را احصا کنیم تا به تدریج قوانینی که در این حوزه مورد نیاز است، تدوین و تصویب شود.

تقی‌پور افزود: طرحی تحت عنوان «صیانت از کاربران در فضای مجازی» در مجلس اعلام وصول شده که ۱۶۱ نفر از نمایندگان هم آن را امضا کرده‌اند که کمیسیون فرهنگی به عنوان کمیسیون اصلی و برخی دیگر از کمیسیون‌ها هم به عنوان کمیسیون‌های فرعی نظرات خود را درباره این طرح ارائه می‌کنند تا در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گیرد.

وی درباره آخرین وضعیت بومی شدن شبکه‌های اجتماعی، گفت: این تکلیفی است که در شورای عالی فضای مجازی مشخص شده و در پروژه‌های ذیل شبکه ملی اطلاعات هم به این مسئله تاکید شده است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: در حال حاضر شاهد فعالیت‌های خوبی از طریق اپراتورها و بخش خصوصی طی ۶ ماه اخیر در این زمینه هستیم که امیدواریم این تلاش‌ها به نتیجه برسد و بتوانیم یک پیام‌رسان قوی، موثر و فراگیر بومی داشته باشیم.

تقی‌پور اظهار داشت: هدف از داشتن یک پیام‌رسان بومی قوی آن است که بحث حاکمیت و حفاظت از داده‌ها در داخل کشور و همچنین اقتصادی و ارزان بودن پهنای باند محقق شود.