دولت بخش خصوصی مرتبط با خارج از کشور را «بیمه تحریم» کند

 حسینعلی حاجی دلیگانی با تأکید بر اینکه دولت باید از شرکت‌های خصوصی و مؤسساتی که مورد تحریم آمریکا واقع می شوند بیش از پیش حمایت کند، گفت: بانک ها این ظرفیت و توانمندی را دارند که در صورت تحریم نیز خود را با شرایط وفق دهند اما شرکت های خصوصی و مؤسساتی که به واسطه تحریم دچار آسیب می شوند باید با امکاناتی همچون «بیمه تحریم» و یا هر روش دیگری مورد حمایت دولت قرار گیرند.

نماینده مردم شاهین شهر، میمه و برخوار در مجلس شورای اسلامی در ادامه ضمن محکوم کردن اقدام آمریکا در تحریم 18 بانک ایرانی، اظهار داشت: اعلام مجدد تحریم بانک های ایرانی برای کاخ سفید صرفا جنبه تبلیغاتی داشته و قصد فشار روانی بر مردم را دارند.

وی در ادامه با اشاره به انفعال سازمان های حقوق بشری بیان کرد: اروپا و آمریکا در عملکرد خود علیه ایران هم مسیر هستند و صرفا تقسیم کار دارند لذا اروپا نیز علیرغم اطلاعی که از میزان شیوع کرونا در کشورمان دارد هیچ اقدامی علیه آمریکا که در حوزه غذا و دارو ایران را در مضیقه قرار می دهند، نمی کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس در ادامه در پایان با اشاره به ژست حقوق بشری که از سوی آمریکا و اروپا گرفته می شود، خاطرنشان کرد: این کشورها در آزمون عملی خود برای حمایت از حقوق بشر رد شده اند و اقدامات آنها دنیا را متوجه دورویی‌شان خواهد کرد.