عزیزی: مشکلات مردم با گفتاردرمانی حل نمی‌شود

 ابراهیم عزیزی در واکنش به دستور رئیس‌جمهور درباره تشکیل کمیته متشکل از دستگاه‌های مرتبط با حوزه مراودات تجاری با همسایگان در شرایط تحریم ، گفت: بدون شک مراودات اقتصادی و مناسبات بین ایران و همسایگان کمک بسیاری به شکوفایی اقتصادی و رفع مشکلات منطقه می‌کند. گسترش ارتباطات نیز امر طبیعی و ضروری است و دولت باید تلاش کند که این روابط توسعه یافته‌تر شود.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه با تشکیل کمیته مشکلات مردم و کشور حل نمی‌شود، افزود: اراده جدی دولت لازم است. تصمیم گیری در اتاق‌های دربسته و با گفتار درمانی مشکلات حل نمی‌شود و مناسبات اقتصادی فعال نخواهد شد.

نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: بهبود وضعیت بازارچه های مرزی و استفاده از ظرفیت پانزده همسایه که علاقمند به ارتباط با جمهوری اسلامی ایران هستند، قطعا به رفع موانع و مشکلات اقتصادی در شرایط تحریم کمک می‌کند اما ظرفیت‌های اقتصادی فراتر از کمیته و کارگروهی است که دولت دستور داده است.

عزیزی معتقد است: اراده، تلاش و تصمیمات دولت مهم است اما مهم‌تر از آن این است که دولت از حالت انفعالی خارج شود. مدیریت توییتری و مدیریت در خانه و تصمیم‌گیری به صورت ساکن بر روی صندلی‌های اداری و به معنای کلی، با گفتار درمانی و بدون توجه به واقیعت‌های جامعه نمی‌توان راهکار موثری برای رفع مشکلات مردم ایجاد کرد.

رئیس کمیته امنیت کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت در مدت باقی مانده باید به وعده‌های خود عمل کند، گفت: دولت باید بار سنگینی که بر دوش مردم گذاشته را سبک کند چراکه ظرفیت مناسبی در کشورهای همسایه برای مقابله با تحریمها است. امکان لازم هم فراهم است و ما باید از ظرفیت همسایه‌ها و منطقه برای بهبود وضعیت سیاسی و اقتصادی خود استفاده کنیم.