بخش عمده‌ای از مشکلات کشور ربطی به خارج ندارد

 ابراهیم عزیزی عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اظهارنظر محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه مبنی بر اینکه یکی از دلایل افزایش قیمت‌های اخیر به‌ویژه در حوزه  نرخ ارز  تصویب نشدن پالرمو و CFT است، اظهار داشت: مسئولان نباید مشکلات کشور را فقط به نپیوستن به برخی معاهدات و تحریم‌ها ربط بدهند و بی‌توجهی به وظایف و ناتوانی خود در مدیریت را فرافکنی کنند.

 وی با بیان اینکه اظهاراتی مبنی بر اینکه عدم تصویب « FATF‌ » باعث افزایش قیمت و تغییراتی در نرخ ارز شده، توجیحاتی از طرف مسئولان برای ضعف مدیریت است، افزود: چنین اظهارنظرهایی از سوی برخی از مسئولان فرافکنی‌های بی‌منطق است که با هدف سرپوش گذاشتن بر بی‌تدبیری دولت در سیاستگذاری‌های مالی صورت می‌گیرد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس با تأکید بر اینکه چنین اظهاراتی آدرس غلط دادن به مردم است، ادامه داد: افزایش قیمت‌های اخیر به‌ویژه در حوزه نرخ ارز  هیچ ارتباطی به لوایح FATF ندارد و مستقیماً به سوءمدیریت بانک مرکزی بازمی‌گردد.

عزیزی با بیان اینکه دولتمردان قبول کنند که در مدیریت نقدینگی اشتباه کردند و نتوانستند بازار را کنترل کنند، اظهار داشت: مسئولان نباید بی‌تدبیری و ناکارآمدی‌ها در دولت را پای تصویب نشدن CFT و پالرمو بنویسند؛ دولت نباید طوری عمل کند و بعد آن را گردن CFT و پالرمو بیندازد.

نماینده مردم شیراز در مجلس در پایان تصریح کرد: بخش عمده‌ای از مشکلات و مسائل کشور در بخش اقتصاد هیچ ربطی به مسائل خارجی و تحریم‌ها ندارد و منشأ آن داخلی است، اما متأسفانه دولتمردان با چنین اظهارنظرها و بهانه‌هایی سعی دارند ضعف‌های خود را توجیه کنند.