ماجرای واعظی و بازگشت نامه قالیباف

محسن زنگنه رئیس کمیته اصلاح ساختار بودجه با اشاره به اظهار نظر رئیس دفتر رئیس جمهور مبنی بر نرسیدن نامه قالیباف به رئیس جمهور با موضوع ضرورت اصلاح ساختار بودجه سال ۱۴۰۰ و انتقاد وی از رسانه‌ای شدن این نامه پیش از دریافت آن، ضمن ابراز تعجب از چنین گفته‌ای، زمان ارسال این نامه را ۴۵ روز پیش و در تاریخ ۹۹/۶/۴ اعلام کرد و گفت: ارسال این نامه بارها در جلسات رسمی که با حضور نمایندگانی از دولت برگزار شده بود مطرح گردیده و حتی بر اساس اطلاعات واصله، آقای واعظی این نامه را در تاریخ های ۵ و ۱۰ شهریور ماه ، به سازمان برنامه و بودجه ارسال و دستور رییس جمهور را ابلاغ کرده اند. 

وی ادامه داد:با توجه به اهمیت موضوع اصلاح ساختار بودجه و اهتمام سازمان برنامه به این مهم، بعید است که رییس دفتر رییس جمهور از خاطر برده باشند. 

نماینده مردم تربت حیدریه در مجلس شورای اسلامی خاطر نشان کرد: البته جا دارد که ما نیز به نوبه خود از آقای رئیس جمهور که دوبار نسبت به این نامه ریاست مجلس دستور موکد داده‌اند و همچنین آقای واعظی که پیگیری این دستورات را انجام داده اند تشکر می کنیم ضمن اینکه از جناب واعظی به جهت ایراد اتهام بی مورد، گله مندیم. 

وی ادامه داد: در هر صورت امیدواریم دولت، بودجه سال ۱۴۰۰ را مبتنی بر اصلاح ساختار ارائه کند تا مطالبه چندین ساله‌ی رهبر معظم انقلاب محقق شود و مردم نیز از منافع آن در سال آینده بهره ببرند.

زنگنه در پایان با توجه به توافقات صورت گرفته بین کمیسیون برنامه و بودجه و سازمان برنامه و بودجه، ابراز امیدواری کرد که سال آینده اولین قدم های عملی در جهت اصلاح ساختار بودجه برداشته شود.