پیشنهاد استفاده از منابع مالیات برعایدی سرمایه برای حمایت از تولید مسکن

علی نیکزاد نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به بررسی طرح جهش تولید مسکن در کمیسیون‌های برنامه و بودجه و اقتصادی مجلس گفت: این طرح از صحن علنی مجلس به کمیسیون عمران مجلس ارجاع شد اما به منظور دریافت نظرات تخصصی پیرامون تاثیرات اجرای این طرح در حوزه‌های اقتصادی و بودجه‌ای کشور به کمیسیون‌های دیگر ارسال شد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در خصوص اعلام کمیسیون‌های بودجه و اقتصادی برای تشکیل کمیسیونی مشترک برای بررسی تخصصی و هرچه بیشتر این طرح نیز گفت: تاکنون درخواست تشکیل کمیسیون مشترک به در هیئت رئیسه یا کمیسیون عمران ارسال نشده است اما ما گفت‌وگو و تبادل اطلاعات و نظرات در این مورد استقبال می‌کنیم.

نیکزاد گفت: ما از تمامی نمایندگان مجلس خواسته‌ایم تا نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در حوزه‌های مالی، صدور پروانه، تامین مصالح تولید مسکن، دریافت مالیات، تامین زمین برای ساخت و ... به ما اعلام کنند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی به خانه ملت گفت: یکی از پیشنهادات ما در این طرح تشکیل صندوقی برای دریافت و جمع‌آوری مالیات بر عایدی مسکن است تا با ایجاد آن در سنوات آتی، صندوقی برای حمایت از تولید مسکن در کشور داشته باشیم.