کره جنوبی نباید نقش یکی از ایالات‌های آمریکا را در قبال ایران ایفا کند

 علیرضا سلیمی به پول‌های بلوکه شده جمهوری اسلامی در بانک‌های کره جنوبی اشاره کرد و گفت: مقامات کره‌ جنوبی باید اثبات کنند که شرکای مناسبی برای جمهوری اسلامی ایران در مراودات تجاری هستند؛ بنابراین باید بدانند که دوران سختی را پشت سر خواهیم گذاشت و قطعا این دوره تمام شدنی است.

نماینده مردم محلات در مجلس شورای اسلامی افزود: مسئولان کره جنوبی باید متوجه باشند که جمهوری اسلامی ایران در زمان مناسب تصمیمات مقتضی را در رابطه با مبادلات تجاری با آنها خواهد گرفت.

این نماینده مردم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه نباید گوش به حرف آمریکایی‌ها باشند، تاکید کرد: کره‌ای‌ها نباید به عنوان یک ایالات آمریکا در قبال ایران عمل کنند؛ چرا که یک کشور مستقل هستند و باید اثبات کنند که می‌توانند خودشان به تنهایی تصمیمات لازم را بگیرند.

وی در ادامه افزود: امروزه رفتار کره‌ جنوبی به شکلی بوده که گاهی تصور می‌شود این کشور یکی از ایالات‌های آمریکا است در ضمن اقتصاد کره جنوبی با تجارت پا برجاست و نباید به نحوی اقدام کنند که کشورهای دیگر هم کره جنوبی را یک کشور نامطمئن تلقی کنند.

عضو هئیت رئیسه مجلس تصریح کرد: رفتار کره‌ای‌ها غیر منطقی و توجیهاتشان قانع کننده نیست و انتظار می‌رود که فصل نوینی از طرف کره‌ جنوبی در مبادلات تجاری با کشورمان شاهد باشیم و از دست اندازی به اموال و پول‌های ایران خودداری کنند؛ بنابراین وقتی پول‌های ما را راکد کردن، یک نوع دست اندازی است؛ لذا باید متوجه باشند که ایران کشوری تاثیرگذار در معادلات جهانی بوده و حتما می‌تواند در مبادلات مختلف نقش آفرین باشد و کره جنوبی هم به این موضوع نیاز دارد.