سیاست‌های تحریمی آمریکا در مقابل ایران به بن بست رسیده است

 فداحسین مالکی با اشاره به اظهارات مشاور امنیت ملی ترامپ درباره تحریمها ی ایالت متحده آمریکا علیه ایران، گفت: پیش از این جو بایدن با هدف حفظ آراء خود در انتخابات آمریکا اظهارنظری درباره ایران کرد و مشاور امنیت ملی ترامپ در پاسخ بایدن گفت که آنقدر علیه ایران تحریم وضع کرده‌ایم که کار دیگری باقی نمانده است تا انجام دهیم.

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی افزود: آمریکایی‌ها همانگونه که خودشان اذعان دارند در ارتباط با تحریم‌ها از هیچ ظلمی چشم پوشی نکرده‌اند و تحریمی نمانده که علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال نشده باشد. لذا مسئولان جمهوری اسلامی ایران نباید موضوعات و مشکلات داخلی را به نتیجه انتخابات آمریکا گره بزنند زیرا کار عبث و بیهوده‌ای است.

وی معتقد است: مواضع جوبایدن و دونالد ترامپ درباره جمهوری اسلامی ایران تفاوت چندانی ندارد، این افراد شاید در تاکتیک‌ها اختلاف نظر داشته باشند اما هدف هر دو افزایش فشار به مردم ایران است البته هیچ تحریم جدیدی وجود ندارد که علیه ملت ایران اعمال کنند.

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی، گفت: آمریکایی‌ها طی سال‌های بعد از پیروزی انقلاب اسلامی هر تحریم اقتصادی و سیاسی را علیه جمهوری اسلامی ایران اعمال کردند و دیگر کشورها را هم تهدید به اجرای این تحریم‌ها کردند و در حال حاضر در اعمال تحریم‌ها علیه ایران به نوعی بن بست رسیده اند لذا در تبلیغات انتخاباتی صحبت‌های متفاوتی را مطرح می‌کنند.