تشدید نظارت و کنترل بر بازار از سوی وزارت صمت

علیرضا رزم‌حسینی وزیر صنعت، معدن و تجارت امروز (سه‌شنبه ۶ آبان) بعد از حضور در کمیسیون اقتصادی مجلس گفت: من بنا به دعوت کمیسیون مجلس، در این کمیسیون حاضر شدم و گزارشی را از وضعیت موجودی کالا‌های اساسی و همچنین کالا‌هایی که در سطح جامعه استفاده می‌کنند به اعضای کمیسیون ارائه کردم، ضمن اینکه درباره وضعیت قیمت‌ها و نظارت بر کالا‌ها هم مطالبی را به استحضار نمایندگان رساندم.

وی افزود: از شنبه تشدید نظارت و کنترل بر بازار از سوی وزارت صمت به صورت هوشمند انجام خواهند شد و نیرو‌های بازرس به همراه بسیجیان عزیز به تجهیزاتی که نیازمند کنترل بیشتر بر بازار هستند تجهیز شدند، قرار است از روز شنبه با همکاری تعزیرات برای بازرسی بیشتر اقدامات خود را تشدید کنیم.

وزیر صمت تاکید کرد: همچنین قرار است از مراکز اصلی و انبار‌ها و بنکدار‌هایی که طبق قانون کالا را نگهداری می‌کنند بازدید کرده و از گرانفروشی و تخلفی را مشاهده کنیم طبق قانون با آن‌ها برخورد خواهد شد. با کمیسیون اقتصادی مجلس صحبت کرده‌ایم و گزارشی در این باره به نمایندگان مجلس ارائه کردیم.

رزم حسینی تصریح کرد: واردات کالا‌های اساسی به خوبی صورت گرفته و بانک مرکزی هم همکاری خوبی با وزارت صمت شروع کرده است که ان‌شاءالله در نیمه دوم امسال نسبت به افزاش واردات مورد نیاز مردم اقدام خواهد شد، ضمن اینکه براساس مصوبه کمیسیون جهش تولید به ریاست معاونت اول رئیس‌جمهور ۵۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات برای شرکت‌کننده‌های داخلی درنظر گرفته‌ایم تا از آن به عنوان سرمایه در گردش استفاده کنند.

وزیر صمت تاکید کرد: تلاش ما برای کاهش قیمت‌هاست هر چند ما می‌دانیم برخی از این افزایش قیمت‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز است، ولی سعی خواهیم کرد ثبات قیمتی را در بازار اجرایی کنیم.