برخورد قاطع با فرانسه در حوزه دیپلماسی

ابراهیم عزیزی، عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با افکارنیوز ضمن محکوم کردن توهین نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اسلام و رفتار رئیس جمهور این کشور بیان کرد: اقدامی که دولت  فرانسه و رئیس جمهور فرانسه انجام داد نشانگر خباثت و دشمنی با آئین پاک محمدی است و به طورقطعی مورد محکومیت تمام ملت های مسلمان قرار گرفته است. من یقین دارم که امت اسلام واکنش جدی نسبت به این رفتارهای برخواسته از عمق کینه با اسلامی را نشان می دهد.

وی در واکنش به اینکه چرا برخی از کشورها مانند فرانسه دست به چنین اقدامات توهین آمیزی می زنند؟  ابراز کرد: به نظر می رسد به دلیل وحشتی است که از مکتب نجات بخش اسلام دارند. علیرغم اینکه درآئین اسلام بر اصل وحدت، برادری و توحید استوار است و تمام ادیان را به یکپارچگی و وحدت دعوت کرده است اما متاسفانه به دلیل عدم پایبندی سایر ادیان و بی توجهی به بخش بزرگی از جامعه جهانی چنین رفتارهایی انجام می دهند و گفتار خصمانه رئیس جمهور فرانسه نیز درراستای نفرت پراکنی بیشتر است.

عزیزی تاکید کرد :این اقدام برخواسته از خوی سلطه طلبانه و ترس و وحشت از اسلام و مکتب انقلاب اسلامی است. ما معتقد هستیم که وحدت در گفتار و یکپارچگی امت اسلام و نمایش آن بهترین وسیله و ابزار برای برخورد با رفتار فرانسه و رئیس جمهور این کشور است.

این عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: وظیفه داریم در مقابل این اقدامات موضعی یکپارچه و منسجم اتخاذ کنیم. بااین حال باید در کنار این وحدت برخورد قاطع و جدی در حوزه دیپلماسی داشته باشیم.

وی یادآور شد : نظر مجلس شورای اسلامی این بود که وزارت امور خارجه حتما باید سفیر فرانسه را احضار می کرد. این اقدام صورت گرفت و اخطاری جدی به فرانسه است.

عزیزی اظهارداشت: وزیر امور خارجه در کمیسیون امنیت ملی حضور خواهد یافت و یکی از نکات مهمی که اعضای این کمیسیون دنبال می کنند تاکید بر برخورد قاطع با فرانسه در حوزه دیپلماسی است. این حرکت زشت تعرض به آئین اسلام است و ما این اجازه را به هیچ دولت و کشوری نخواهیم داد.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: اگر برخوردهای دیپلماسی با اعتراضات مردمی و انسجام امت اسلام هماهنگ شوند اتفاقات خوبی رخ می دهد و درس عبرتی برای فرانسه خواهد بود.