نگرانی مردم نسبت به ناکارآمدی دولت

 احمد جباری، نماینده بندرلنگه در جلسه علنی امروز (چهارشنبه، 7  آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور گفت: اقدام زننده توهین به نبی مکرم اسلام در فرانسه را محکوم کرده و هتاکان بدانند که ثمره چنین اقدامات نابخردانه ای ، بدون شک منجر به گسترش اسلام راستین در پهنه گیتی خواهد شد.

نماینده مردم بندر لنگه، بستک و پارسیان در مجلس شورای اسلامی ضمن تشکر از مردم حوزه انتخابیه خود درخصوص اعتماد و انتخاب وی به عنوان نماینده خود در مجلس افزود: امیدوارم بتوانم این اعتماد را پشتوانه، افکار و عمل خود قرار داده و در این عرصه نماینده و وکیل خوبی برای شما مردم باشم.

وی ادامه داد: باید از خود بپرسیم که نتیجه مواضع و برنامه های خانه ملت از گذشته تا کنون چگونه بوده است؟ از قدیم گفته اند یک سوزن به خود زده، یک جوال دوز به دیگری. متاسفانه مردم نسبت به ناکارآمدی دولت بسیار نگران هستند لذا باید مجلس شورای اسلامی برای صیانت از منافع مردم قدرتمند شده درحالیکه با روش و برنامه های فعلی نمی توان به بهبودی امور دل بست.

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس اظهار کرد:  درحال حاضر یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی را تجربه می کنیم در حالیکه اگر مجلس یکصد و یازدهم را نیز با این روش تجربه کنیم، اوضاع تغییر نمی کند؛ بنابراین به یک تحول اساسی در برنامه ریزی و رویکرد مجلس برای ورود به مسائل کلان کشور و ارائه راه حل جامع و تصویب قوانین مؤثر و راهگشا نیازمندیم چراکه روش های فعلی پاسخگوی نیازهای روز افزون جامعه امروزی نیست. باید باور کرد که نسل جدید نیازهای نو دارند. تنها بیان کردن مشکلات راه حل نبوده و باید اقدامات و برنامه های عملی داشت.

وی بیان کرد: رئیس دولت، وزرا و حتی نماینده مردم در خانه ملت تنها مشکلات را بیان کرده درحالیکه مردم، خود به خوبی مشکلات را بیان می کنند. ما باید راه های برون رفت از مشکلات را بیابیم و با تصویب قوانین راهگشا، راه حل ها را عملیاتی کنیم.

جباری ادامه داد: بسیاری از مبانی های زیربنایی مشکل پیدا کرده و  تصمیمات خود تحریمی بانک مرکزی و سیاست های اتخاذ شده، درب گمرکات ما را قفل کرده؛ گمرکاتی که باید زیربناهای کشور را ایجاد کنند. .

نماینده مردم بندر لنگه، بستک و پارسیان در مجلس افزود: اهانت رییس سازمان شیلات ایران به صیادان عزیز و خوشنام خطه جنوب بخشودنی نیست درحالیکه وزیر جهاد کشاورزی و رییس سازمان شیلات می دانند صید ترال که قطعا با پشتوانه مافیای صید شکل گرفته است، شناورهای آنها بی هویت نیستند ولی شناورهای صیادان ساحل نشین بی هویت هستند؟ چه برنامه ای برای ساماندهی برای صیادان در 41 سال گذشته داشتیم؟

عضو هیات رئیسه کمیسیون عمران مجلس یادآور شد: باید بدانید که امتحان مخصوص دانش آموزان و دانشجویان نیست بلکه ما نیز وظیفه داریم که در این آزمون و امتحان سربلند بیرون آمده و در جهت رفع مشکلات مردم گام های اساسی برداریم.