گام سوم کمک‌های مومنانه برای ایجاد اشتغال، تهیه مسکن و جهیزیه

 سردار غلامرضا سلیمانی رئیس سازمان بسیج مستضعفین صبح امروز (پنجشنبه ۸ آبان) در نشست «اعلام آغاز مرحله سوم نهضت کمک مؤمنانه »، با تبرک میلاد مسعود پیامبر (ص)و امام جعفر صادق(ع) و هفته ‌وحدت گفت: به دنبال فرمایش رهبر انقلاب مبنی بر کمک به مردم آسیب‌دیده از شرایط کرونا، بسیج در سه مرحله تلاش کرد با برنامه‌ای منسجم و با کمک مردم، خیرین و دستگاه‌های حمایتی کشور به کمک این عزیزان بشتابد.

وی با بیان اینکه مرحله نخست کمک مومنانه از نیمه شعبان آغاز شد و در ماه مبارک رمضان ادامه داشت، اظهار داشت: مرحله دوم طرح کمک مومنانه در ماه ذی‌الحجه، محرم و صفر برگزار شد که الحمدالله همان‌طور که رهبر معظم انقلاب فرمودند کمک‌های مردم اعجاب برانگیز بود.

سلیمانی ادامه داد: در این دو مرحله، ده میلیون و ۴۰۰ هزار بسته معیشتی با ارزش ۳ تا ۵ میلیون ریال با رعایت کرامت عزیزان بین آن‌ها توزیع شد. همچنین ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار بسته بهداشتی توزیع شد.

وی با بیان اینکه ۲۱ میلیون پرس غذای گرم بین نیازمندان توزیع شد، افزود: در آستانه سال تحصیلی جدید ۶۶۸ هزار بسته لوازم التحریر بین دانش‌آموزان عزیز توزیع شد. همچنین ۱۴ هزار جهیزیه تدارک و توزیع شد و ۵۰ هزار راس دام از سوی مردم و خیرین قربانی شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین با بیان اینکه در مدت برگزاری نهضت کمک مومنانه ۴۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون کمک نقدی در اختیار رده‌های بسیج قرار گرفت، گفت: این کمک‌ها بر اساس شناسایی دقیق بین نیازمندان توزیع شد.

وی افزود: این شناسایی مبتنی بود بر لیست‌هایی که نهادهای حمایتی مثل کمیته امداد و بهزیستی تهیه کرده بودند اما عضو این نهادها نبودند.

سلیمانی با بیان اینکه مرحله سوم نهضت کمک مومنانه از ۱۷ ربیع با به‌کارگیری همه ظرفیت‌های بسیج به عنوان فرزندان ملت آغاز خواهد شد، گفت: این مرحله به مدت چهارماه تا عید نوروز و نیمه شعبان ادامه خواهد داشت.

وی با بیان اینکه قصد داریم در مرحله سوم کمک مومنانه، نیازهای اساسی‌تری را مورد توجه قرار دهیم، گفت: علاوه بر بسته‌های معیشتی، بحث اشتغال را پیگیری خواهیم کرد و بسیج، ایجاد ۲۵۰ هزار شغل را در دستور دارد. 

سلیمانی ادامه داد: سایر سازمان‌ها از جمله بنیاد مستضعفین، کمیته امداد، ستاد اجرایی فرمان حضرت امام (ره) و آستان قدس رضوی، مجموعاً ۵۵۰ هزار شغل ایجاد خواهند کرد که در مجموع به ۸۰۰ هزار شغل خواهد رسید. البته بخشی از این آمار ممکن است تا کنون محقق شده باشد.

وی با بیان اینکه در مرحله سوم کمک مومنانه موضوع مسکن محرومین را در دستور داریم، گفت: حجم قابل توجهی از مسکن برای محرومین ساخته خواهد شد.

رییس سازمان بسیج مستضعفین ادامه داد: آزادی زندانیان غیرعمد، یکی دیگر از برنامه‌های مرحله سوم کمک مومنانه خواهد بود که با همکاری دادگستری‌ها و سازمان زندان‌ها انجام خواهد شد.

سلیمانی با بیان اینکه تأمین جهیزیه ارزان و مناسب و نهضت فراهم کردن زمینه‌های ازدواج جوانان در کانون توجه خواهد بود، گفت: با کارخانجات داخل کشور برای تهیه لوازم خانگی برای جهیزیه زوج‌های جوان هماهنگی شده است.

وی یکی دیگر از برنامه‌های مرحله سوم کمک مومنامه را نقش‌آفرینی در زمینه درمان بیماران کرونایی اعلام کرد و افزود: بسیج بیش از ۳۸۰ درمانگاه در سراسر کشور داریم که در خدمت مردم عزیز خواهد بود.

سلیمانی با تقدیر از نخبگان، هنرمندان، اصحاب رسانه و رسانه ملی، گفت: از این عزیزان تقاضا داریم در مرحله سوم نهضت کمک‌های مومنانه مثل دو مرحله نخست در کنار مردم شریف ایران باشند.