دستورات جدید روحانی به کمیته‌های ستاد ملی مقابله با کرونا

 حجت الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور روز پنجشنبه در جلسه روسای کمیته های ستاد ملی مبارزه با  کرونا ، با قدردانی مجدد از بیانات بسیار مهم رهبر انقلاب اسلامی در دیدار اعضای ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهارداشت: معظم له برای تکمیل و تصحیح راه پیش‌روی ستاد ملی مبارزه با کرونا، نکات بسیار مهمی را بیان فرمودند که نشان می دهد به رغم اقدامات بسیار گسترده در هشت ماه گذشته، همچنان کار عظیم و بزرگی پیش رو داریم که نیازمند همکاری، همراهی و هم افزایی بیشتر در همه مجموعه‌های دست‌اندرکار در این مبارزه جهادی است.

رئیس جمهور اظهار داشت: در همین راستا اعضای هر یک از کمیته ها طبق وظایف هشت ماه گذشته خود موظف به رصد روند مقابله با بیماری و مصوبات ستاد هستند و تصمیمات متخده را که با مشورت متخصصان حاصل می‌شود نیز در اختیار جلسه روسای کمیته ها می گذارند که هر پنجشنبه برگزار می شود. این تصمیمات پس از تایید و نهایی شدن در جلسه روسای کمیته ها، برای تصویب نهایی در جلسه ستاد ملی مبارزه با کرونا مطرح می‌شود.

روحانی خاطرنشان کرد که همه مصوبات ستاد ملی برای اجرای دقیق و نظارت بر روند اجرا در قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مقابله با کرونا پیگیری خواهد شد.

رئیس جمهور با اشاره به انتصاب سخنگوی ستاد ملی مبارزه با کرونا اظهارداشت:کمیته تبلیغات باید به همه رسانه ها ابلاغ کند از این به بعد در خصوص کرونا از یک مسیر واحد اطلاع رسانی می شود و آن سخنگوی ستاد است.

روحانی گفت: از آنجایی که از جمله وظایف قرارگاه عملیاتی ستاد ملی مبارزه با کرونا، هم افزایی و تقویت توانایی های مختلف در سطح کشور است، لازم است این قرارگاه از تمامی ظرفیت های درون کشور اعم از دولتی و خصوصی، قوای نظامی و انتظامی و سازمان های مردم نهاد، بسیج، تشکل‌های مذهبی، مساجد و خیرین استفاده کند.

رئیس جمهور همچنین کمیته های بهداشت و درمان ، امنیتی- اجتماعی و آموزش و تبلیغات را موظف کرد موضوعات"ایجاد تفاهم میان نیروهای اجتماعی، تقویت روحیه همکاری و تحکیم مسئولیت‌های عمومی در مواجهه با شرایط پیچیده کنونی" و "ارتقاء فضای هم‌افزایی، همکاری و همدلی میان بخش‌های دولتی و خصوصی و قوای کشوری و لشکری" را پیگیری کنند.