مکرون نشان داد که نظام سلطه به اصول خود نیز پایبند نیست

 عباس مقتدایی با اشاره به اظهارات رئیس جمهور فرانسه در هتک حرمت پیامبرگرامی اسلام (ص) گفت: رفتار هتاکانه غرب که اکنون حاکمیت فرانسه آن را راهبری می‌کند، نشان داد که لیبرال دموکراسی غربی با تناقضات جدی مواجه شده است.

نماینده مردم اصفهان در مجلس با اشاره به برخوردهای دوگانه غربی‌ها نسبت به آزادی بیان و حقوق بشر، افزود: غربی ها از یکسو مدعیان آزادی بیان و آزادی عقاید هستند و از سوی دیگر جانبدارانه و بی ادبانه به مقدسات مردم مسلمان اهانت می کنند.

مقتدایی با اشاره به تحریم کالاهای فرانسوی در برخی از کشورهای اسلامی، ادامه داد: مکرون حرکتی را انجام داد که نه تنها در ابعاد سیاسی خسران و ضرر فرانسه را موجب شد، بلکه حتی بر اقتصاد و تجارت فرانسه نیز تاثیر منفی گذاشته است. 

 این نماینده مردم در مجلس یازدهم مطرح کرد:امروز ملت فرانسه باید از سردمداران خود بپرسند که چرا با رفتارهای نابخردانه موجب شدند تا در عرصه اقتصادی نیز ضررهای هنگفت و درازمدتی برای فرانسه پدید آید؟ شک نکنید که ملت‌های مسلمان رغبت کمتری برای خرید کالاهای فرانسوی خواهند داشت و این یک موضوع ماندگار در درازمدت است.

وی با بیان اینکه رفتار مکرون موجی از خشم و انزجار را از سوی ملت‌های مسلمان در پی داشته که جمهوری اسلامی ایران نیز این رفتار مذبوحانه را محکوم می‌کند، اظهار کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران بر اساس مبانی ارزشی خود در برابر این قبیل هتاکی ها حتماً اقدامات بازدارنده خواهد داشت.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس  با اشاره به این که حتی اگر فرانسه و سردمداران آن به دنبال حفظ منافع مادی خود هم باشند، نباید وارد این خطای شگرف می‌شدند، تصریح کرد: اما آنچه که اکنون اهمیت دارد، این است که ملت‌های جهان مخاطب این پیام جمهوری اسلامی ایران هستند که سالها است آن را اعلام می‌کند و آن پیام این است که نظام سلطه به اصول و مبانی از پیش گفته خود نیز پایبند نیست.