آمریکا به جای حکمرانی بر دنیا اول باید فکری به حال خودش کند

ابراهیم عزیزی عضو کیمسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به روند انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و حواشی به وجود آمده  در گفت و گو با افکارنیوز اظهار داشت:همانطور که مقام معظم رهبری فرمودند انتخابات آمریکا نباید برای ما به عنوان ایران اسلامی مهم باشد. زیرا هر دو جریان سیاسی آمریکا دو لبه یک قیچی هستند و از نظر نگاه های راهبردی و مقابله با ملت و نهضت های آزادی بخش و مسلمان و کشورهایی که در خط مبارزه با استعمار هستند، تفاوتی وجود ندارد.

وی تاکید کرد :درنتیجه این تفکر که با ورود دموکرات‎ ها به کاخ سفید شرایط برای ایران بهتر می شود، درست نیست. البته این نکته به معنای تحلیل نکردن شرایط و اتفاقات بین المللی نیست. مسئولان و مردم کشور باید در تمام شرایط نسبت به مسائل ملی، منطقه ای و بین المللی آگاه باشند اما اینکه به یک جریان سیاسی آن سر دنیا امید ببندیم و از جریان دیگر ناامید باشیم برای نظام جمهوری اسلامی و مردم ما جایگاهی ندارد.

عزیزی افزود: شرایطی که امروز در آمریکا به وجود آمده است، یک حربه سیاسی است و آنچه که دراین مدت از بلندگوی تبلیغاتی دو جریان دموکرات و جمهوری خواه به جهان مخابره می شود نشان می دهد که نه اخلاق در این کشور حاکم است و نه تفکری که از اخلاق سیاسی نشات گرفته باشد.

عضو کمیسیون امنیت ملی مجلس یازدهم ادامه داد: اتفاقات اخیر در آمریکا عمق شکاف بین دولت و حاکمیتی است که ادعای حکمرانی دنیا را دارد. بنابراین دیدم که هر دوجریان سیاسی حاکم بر آمریکا به صورت عریان به فکر منافع خودشان هستند. به همین دلیل کشورها و ملت های مسلمان که به دنبال حق خود هستند نباید به این کشور و دوجریان موجود در آنجا دل ببندند.

* آمریکایی ها اول باید فکری به حال خودشان کنند و بعد برای دنیا نسخه بپیچند

وی اظهارداشت: آمریکا بیشتر از این که برای کشورهای دنیا نسخه بپیچد و برنامه ای را برای آن ها تفسیر و تعریف کند باید به فکر خود و توجهش به مسائل داخلی کشورش باشد. آمریکا باید به ناامنی ها و مشکلات داخلی خودش سروسامان دهد و برای بی اخلاقی هایی که تمام مردم دنیا شاهد دراین روزها آن بودند، فکری بیندیشد.

عزیزی درانتها مشکلات رئیس جمهور جدید آمریکا را مشکلات داخلی این کشور دانست و بیان کرد :جو بایدن باید نابه سامانی، اقتصاد، نارضایتی ها گسترده مردمی، ناامنی های داخلی و اتافات ناگواری که به واسطه دو جریان حاکم جمهوری خواه و درموکرات سال های متمادی بر آمریکا تحمیل شده است  را حل کند.