فرستاده آمریکا نتایج حذف نام سودان از فهرست تروریستی را بررسی می‌کند

«دونالد بوث» فرستاده آمریکا در امور سودان روز دوشنبه وارد سودان شد و با مقامات این کشور برخی مقامات ارشد این کشور دیدار و گفت‌و‌گو کرد.

خبرگزاری رسمی سودان در این خصوص گزارش داد که فرستاده آمریکا به خارطوم سفر کرده است تا با مقامات ارشد سودانی در خصوص نتیجه حذف نام خارطوم از فهرست تروریستی آمریکا و «آماده‌سازی سودان برای استقبال از سرمایه‌گذاری‌های خارجی» دیدارهایی برگزار کند.

طبق این گزارش، نماینده آمریکا روز دوشنبه وارد آمریکا شده و بدو ورود خود با «مدنی عباس مدنی» وزیر صنعت و تجارت سودان ملاقات کرده است تا «سودان را برای سرمایه‌گذاری‌های بین‌المللی پس از حذف نام از فهرست کشورهای حامی تروریسم » آماده کند.

سونا در بخش پایانی گزارش خود خبر داد که بوث با «عبدالفتاح البرهان» رئیس شورای حاکمیتی سودان و «عبدالله حمدوک» نخست‌وزیر دولت انتقالی این کشور روز پنجشنبه دیدار خواهد کرد.

این در حالی است که خبرگزاری «رویترز» و منابع صهیونیستی،‌ امروز، خبر دادند که هیأتی از مقامات رژیم صهیونیستی در اولین سفر رسمی به سودان سفر خواهد کرد تا توافق سازش بین دو طرف را تحکیم کند.

روز جمعه دوم آبان ماه، وزارت خارجه سودان اعلام کرد دولت انتقالی این کشور با عادی‌سازی روابط با رژیم صهیونیستی موافقت کرده است. در همان روز، کاخ سفید نیز خبر داد رئیس‌جمهور آمریکا به کنگره ابلاغ کرده است که قصد دارد سودان را از لیست کشورهای حامی تروریسم خارج کند.

در بیانیه مشترک رژیم صهیونیستی ، سودان و آمریکا درباره برقراری روابط اقتصادی و تجاری بین خارطوم و تل‌آویو آمده است که واشنگتن گام‌هایی را برای حفظ حق حاکمیت سودان و همکاری با دیگر شرکا برای کاهش بدهی‌های سودان برخواهد داشت.

بعد از آن بود که «عمر قمر الدین» وزیر خارجه سودان اذعان کرد که عادی‌سازی روابط با تل‌آویو، شرط حذف نام سودان از لیست حامیان تروریسم بود.