گذرگاه ریمدان در استان سیستان‌ و بلوچستان بازگشایی می شود

 محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که شامگاه سه شنبه در رأس یک هیأت سیاسی، اقتصادی و نظامی به اسلام آباد سفر کرده، امروز (چهارشنبه) با ژنرال قمر باجوا فرمانده ارتش پاکستان دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار طرفین ضمن ابراز رضایت از همکاری‌های سیاسی ، نظامی و‌ منطقه‌ای دو کشور، گسترش روابط در همه ابعاد را مورد تاکید قرار دادند. 

ظریف در این دیدار به همکاری خوب نظامی دو‌ کشور اشاره و از اقدامات به عمل آمده در مرز جهت  تحکیم امنیت مرزی، همزمان با گشودن گذرگاه‌های جدید مرزی بین دو کشور تقدیر و اعلام کرد که از سوی جمهوری اسلامی ایران گذرگاه ریمدان در استان سیستان و بلوچستان طی هفته آینده گشوده خواهد شد.

وزیر امور خارجه کشورمان ابراز امیدواری کرد در مقابل گذرگاه گبد نیز از سوی طرف پاکستانی باز شود و به مرور سایر گذرگاه‌ها از جمله پیشین  - مند برای گسترش ارتباطات مردمی و تجاری بین دو‌ کشور افتتاح شود. 

ژنرال باجوا نیز در این دیدار ضمن تاکید بر اهمیت همکاری‌های سیاسی و نظامی دو‌ کشور، بر ضرورت گسترش همکاری‌ها در همه ابعاد تصریح و از مصوبه دولت پاکستان برای گشایش بازارچه مرزی و‌ گذرگاه‌های مختلف از جمله گذرگاه ریمدان - گبد و ‌‌نیز پیشین - مند حمایت کرد.

به گزارش فارس، محمدجواد ظریف قرار است در این سفر با عمران خان نخست وزیر و شاه محمود قریشی همتای پاکستانی دیدار و گفت‌وگو و در نشست اندیشکده مطالعات راهبردی اسلام‌آباد (ISSI) نیز به ایراد سخنرانی بپردازد.

وی شامگاه سه شنبه در بدو ورود به اسلام آباد درباره گفت‌وگوهایش با مقامات پاکستانی اظهار داشت: مسائلی که داریم روابط دوجانبه، همکاری‌های مرزی و همکاری‌های منطقه ای و بین‌المللی است. همچنین با توجه به شرایط در افغانستان، نیاز است که دو کشور ایران و پاکستان به عنوان دو کشور مهم در این زمینه کار کنند.

رئیس دستگاه دیپلماسی همچنین گفت که وضعیت جهان اسلام موضوعی است که هم باعث نگرانی ایران و هم پاکستان است و عادی سازی روابط برخی کشورها با رژیم صهیونیستی موضوعی است که ایران و پاکستان هر دو در مورد آن با حساسیت برخورد کرده‌اند. در بحث موضوعات جهانی نیز رایزنی‌ها ادامه دارد، ایران و پاکستان همواره از نزدیک با یکدیگر همکاری کرده و در فرصت فعلی نیازمند است این همکاری‌ها مورد بررسی قرار گیرد.