قدرت موشکی ایران تحت شدیدترین تحریم‌ها به دست آمده است

 سردار سید مجید موسوی جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه پاسداران در مراسم رونمایی دو کتاب با عناوین «هفدهمین روز» و «موشک جواب موشک» به مناسبت سالگرد شهادت سردار طهرانی‌مقدم ،گفت: نتیجه زحمت آن‌هایی که در راه جمهوری اسلامی تلاش کردند، امروز با مفهوم امنیت دیده می‌شود و همه شهدا، چون حاج قاسم سلیمانی، طهرانی‌مقدم و… راهی را رفتند تا امروز جمهوری اسلامی در منطقه و جهان مقتدر و قدرتمند باشد.

وی افزود: توان موشکی ایران در شرایطی به دست آمد که سخت‌ترین تحریمها علیه جمهوری اسلامی اعمال شده بود و دشمن تلاش می‌کرد از طریق تحریم اجزا، قطعات لازم و… از دستیابی ما به موشک جلوگیری کند؛ عزم و اراده‌هایی که در این راه وجود داشت، سبب شد که ما امروز از قدرتمندترین کشورهای جهان و در منطقه البته بعد از روسیه و جزء برترین‌ها در توان موشکی باشیم.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه ادامه داد: سردار طهرانی‌مقدم در رأس این هرم وجود داشت. او همیشه خود را در مسیر رشد علمی، فنی و تحقیقی قرار می‌داد تا همراه با تکیه به صنعت کشور به موشک بومی دست یابد.

سردار موسوی خاطرنشان کرد: شهید طهرانی‌مقدم زمان جنگ با استفاده از دو موشکی که با اجازه مسئولان عالی‌رتبه در اختیار گرفت و با استفاده از مهندسی معکوس توانست تحول مهمی در توان موشکی جمهوری اسلامی ایجاد کند و این راه رو به رشد را تا پیش، از شهادت خود ادامه داد.

وی با اشاره به سیلوهای پرتاب، سامانه موشکی، انواع موشک‌های میان‌برد و دوربرد و قاره‌پیما ساخت بومی نیروی هوا فضای سپاه، گفت: دلیل اتکای سردار شهید سردار طهرانی‌مقدم به صنعت و دانش کشور اتکا به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی و گفتمان و نوع نگاه به توان داخلی است که ثمرات زیادی برای توان دفاعی کشور داشت.

جانشین فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: امیدواریم این فرهنگ همچنان تسری پیدا کند تا نسل آینده با اندیشه‌های سردار «طهرانی‌مقدم» ها آشنا شده و این بار بر دوش جوانان کشور که مانند شهید طهرانی‌مقدم از دانش لازم برخوردار هستند، قرار بگیرد.