بدری: رئیس جمهور باید پاسخگوی وضعیت فعلی بورس باشد

صدیف بدری نماینده مردم اردبیل در مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز (یکشنبه 25 آبان) قوه مقننه در تذکر شفاهی اظهار داشت:در روزهای اخیر شاهد اتمام درگیری در اراضی اشغالی کشور دوست و همسایه جمهوری آذربایجان در منطقه قره باغ کوهستانی بودیم، امیدواریم این تحولات با درایت طرفین به ایجاد صلح پایدار و امنیت منطقه کمک کند.

وی در بخش دیگری از تذکر خود خطاب به رئیس جمهور، گفت:یک سال از افزایش سه برابری قیمت بنزین می گذرد، روزی که گفتید این گرانی تاریخی به نفع مردم است و درآمد حاصل از آن بین اقشار کم درآمد توزیع خواهد شد، روزی که برآوردتان از تورم حاصل از این گرانی فقط 4 درصد بود، اما یک سال گذشته و بهتر است نیم نگاهی به وضعیت اقتصادی کشور، بازار و مردم بیندازید.

نماینده مردم اردبیل در ادامه بیان داشت: اقشار کم درآمد زیر فشار اقتصادی بی سابقه دست و پا می زنند و طبقه متوسط در سراشیبی سقوط به طبقات پایین است. تورم 4 درصدی که پیش بینی کردید 40 درصد را هم رد کرد و پراید از قیمت 100 میلیون تومان هم عبور کرد. بسیاری از اقشار متوسط و پایین برای همیشه از خیر مسکن دار شدن گذشتند، وضعیت دلار و سکه هم که قابل تأمل است.

بدری در پایان خطاب به رئیس جمهور، گفت: آقای روحانی دولت علاوه بر اقتصاد، سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی را نیز هدف قرار داد. نمی شود چشم در چشم مردم وعده داد و از صحنه بیرون رفت. نمی شود به هر طریقی مردم را به بازار سرمایه کشاند و پشت آنها را خالی کرد. شما که هر روز مردم را به حضور در بورس دعوت می کردید، چه شده که در 4 ماه گذشته شاخص بورس بی وقفه سقوط می کند؟  آقای روحانی به حکم قانون باید پاسخگو باشید.