پامپئو: ایران منزوی شده است!

«مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا امروز چهارشنبه در یک کنفرانس خبری با حضور « بنیامین نتانیاهو »، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، «عبداللطیف بن رشید الزیانی» و وزیر خارجه بحرین اظهاراتی درباره ایران مطرح کرد.

پامپئو مدعی شد که ایران منزوی شده است.

وزیر خارجه بحرین در این نشست خبری گفت صلح واقعی نیازمند پایان دادن به درگیری‌های اسرائیل و فلسطین است.

الزیانی همچنین گفت اسرائیل و بحرین روز ۱ دسامبر یک سامانه روادید الکترونیکی راه‌اندازی خواهند کرد که به ساکنان دو طرف اجازه می‌دهد به صورت آزادانه به «کشورهای یکدیگر» سفر کنند.

نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی هم گفت: «دو ماه پیش ما با امضای توافقات صلح ابراهیم تاریخ‌ساز شدیم. می‌خواهم از رئیس‌جمهور ترامپ تشکر کنم.»

بنیامین نتانیاهو در ادامه مدعی شد حمایت‌های قوی ترامپ به حصول صلح با کشورهای عربی کمک کرده است.

این کنفرانس خبری در حالی برگزار شد که کابینه رژیم صهیونیستی روز یکشنبه به اتفاق آرا، ایجاد روابط دیپلماتیک و دوستانه با پادشاهی بحرین را تصویب کرد.

«بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی پیش از تصویب این توافقنامه، در نشست هفتگی کابینه گفت: «ایجاد صلح و عادی‌سازی روابط با بحرین، امارات متحده عربی و سودان، دستاورد بزرگی را برای اسرائیل تشکیل داده است.»

توافق سازش میان امارات و رژیم صهیونیستی برای اولین بار در ۱۳ آگوست (۲۳ مرداد) از زبان «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا اعلام شد. پس از آن بحرین نیز اعلام کرد روابط خود با این رژیم را عادی می‌کند پیوست. این دو کشور در ۱۵ سپتامبر (۲۵ شهریور) با حضور در کاخ سفید به طور رسمی توافق سازش با اسرائیل را امضاء کردند.